Minimális mértékben ugyan, de az év végén is nőni tudott a hagyományos személyi számítógépek (asztali gépek, notebookok, munkaállomások) forgalma az IDC előzetes adatai szerint. A tavaly október–decemberi időszakban a gyártók összesen 92,7 millió eszközt szállítottak le, ami éves összevetésben 1 százalékos bővülés.
A tavalyi év utolsó három hónapjában a Lenovo vezette a piaci szereplők rangsorát, annak ellenére, hogy 3,3 százalékkal csökkent az értékesítése.
A társaság fő riválisa, a HP sem zárt túl jó időszakot, az ő esetükben 3,2 százalékos visszaesést jeleznek az IDC előzetes adatai. Viszont a harmadik pozícióban lévő Dell 8,9 százalékos növekedést tudott felmutatni, és ezzel még közelebb került a riválisokhoz. Hasonlóan jó eredményt ért el az Apple, amely a tavalyi utolsó negyedévben 7,6 millió PC-t szállított le, 8,6 százalékkal múlva felül az egy évvel korábbi eredményt. A legnagyobb gyártók közül az Asus növelte leggyorsabban az értékesítését, a 12,5 százalékos forgalombővülésnek köszönhetően az Acerrel holtversenyben az ötödik helyen végzett a társaság a piaci szereplők rangsorában.
A teljes évet vizsgálva az IDC elemzése kitér arra, hogy utoljára 2012-ben volt hasonló mértékű növekedésre példa. A múlt évben 348,8 millió személyi számítógépet szállítottak le világszinten, ez 14,8 százalékos bővülés 2020-hoz képest. Az IDC szakértőinek elemzése szerint, ha nem lettek volna logisztikai kihívások és ellátási hiányosságok, még jóval nagyobb is lehetett volna a forgalom a kereslet alapján. Az elemzés szerint a tavalyi év úgy zárult, hogy sok vásárlónak még mindig várnia kellett a korábban megrendelt számítógépre. A piackutató prognózisa szerint az idei első fél évben még hasonló lesz a helyzet, különösen az üzleti felhasználók esetében, mivel ebben a szegmensben rendkívül erős kereslet mutatkozik.
A teljes évet vizsgálva is a Lenovo volt a legsikeresebb gyártó, csaknem 82 millió leszállított PC-vel, ami éves összevetésben 14,1 százalékos bővülés.
Másodikként a HP követte a listavezető céget 74 milliós eladással, ez valamivel több, mint 9 százalékos növekedés. Érdekesség, hogy a két legnagyobb gyártó piaci részesedése közötti különbség tavaly alig volt több, mint 1 százalékpont. A Dell az egész évet figyelembe véve is a harmadik lett, 59 millió PC-t szállítottak le. A meghatározó gyártók közül az Apple érte el a legnagyobb növekedést tavaly, 22 százalékkal bővült a számítógépeik forgalma, igaz, még így is csak a piac 7,5 százalékát tudhatták magukénak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.