Évente 5-10 százalékkal többet, tavaly már 20 ezer darabot értékesítettek a Hungary Card néven forgalmazott, több mint húszéves Magyar Turizmus Kártyából.
Műfajában az első volt az 1998-ban piacra dobott Hungary Card, és egy rövid életű lengyelországi, illetve spanyol próbálkozást leszámítva lényegében az egyetlen turisztikai országkártya maradt, amelyre az utóbbi három évben dinamikusan erősödő keresletet érzékel a termékgazda Hotelinfo Kft. – tudta meg a Világgazdaság Gál Gábortól, a társaság ügyvezető igazgatójától.
A cégvezető azt közölte, hogy az eladott kártyák száma 1,5-2 ezerrel nő évente, ami immár stabil piacbővülést jelez. Markáns változás mutatkozik a kereslet élénkülése mellett a felhasználási körben is.
Arról van szó, hogy a Hungary Card legfőbb vonzereje kezdetben elsősorban a kedvezményes vasúti- és buszjegyvásárlási lehetőség volt, a múzeumi belépők az eredeti toplistán csak a második-harmadik helyen álltak. Időközben azonban megdőlt a csaknem két évtizeden át érvényes sorrend, tavaly meglepetésre egy vidéki intézmény, az egri Dobó István Vármúzeum került az élre a kártyás látogatószámot, illetve a bővülés volumenét tekintve, oda a kártyatulajdonosok ingyenesen léphetnek be.
A szerződött partnereknél 10–50 százalék közötti vásárlási kedvezményt, sőt egyes helyeken díjmentességet garantáló kártya a belföldi turizmusban is kiemelkedő helyen szereplő Pécsen, Szegeden, Miskolcon és a Balaton környékén biztosítja a legtöbb kedvezményt,
így az oda utazók és az ott élők körében is népszerű. A négy budapesti gyógyfürdőbe érvényes, féláras belépőjegy-vásárlási lehetőséget vagy a dunai és balatoni hajózásokra, a MÁV Nosztalgia járataira megtakarítási lehetőséget garantáló kedvezménykártya ára – okosan és optimálisan felhasználva – akár egyetlen hétvége alatt is megtérül, ezért még az ősz végén is keresett, noha érvényessége naptári évre szól.
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.