A világ legnagyobb kiterjedésű hálózatát kiépítő buszszolgáltató társaság 2016-ban jelent meg a magyar piacon, ahol 2017-ben és 2018-ban is az előző évi utasforgalom kétszeresét érte el.
A Világgazdaság megkeresésére Miklósy Boglárka, a FlixBus magyarországi kommunikációs menedzsere leszögezte, hogy utasszámot a cég sehol sem hoz nyilvánosságra,
a működési területét jelentő 29 országban azonban a korábbi 250 ezer helyett tavaly már napi 350 ezer összeköttetést biztosított, így tavaly 40 százalékos növekedést ért el.
A magyarországi eredmények az átlagos nemzetközi bővülést jócskán meghaladják, a növekedés a stabilan erősödő piaci keresletre épül, mind az utasok, mind a járatok száma nő.
Budapest és Bécs között például télen, a forgalmasabb napokon már napi 20, nyáron pedig napi 28 járatot működtet a vállalat. Az utazóközönség összetétele útvonaltól függően és az utazás célja szerint változhat – mondta Miklósy Boglárka.
A környező nagyvárosokba, mint például a Bécsbe vagy Zágrábba induló buszok ugyanúgy vonzók az üzletemberek, mint a rekreációs céllal utazók számára. Vannak viszont olyan, éjszakai busszal megközelíthető célállomások, ahová a járatokat inkább az üdülők igényeihez igazították. Tavaly a FlixBus 17 országba kínált közvetlen összeköttetést, a tavaszi–nyári menetrend majd áprilisban lép életbe. Annyit megtudtunk róla, hogy
tervben van a klasszikus nyaralójáratok útvonalainak fejlesztése, illetve egyes összeköttetéseken további kapacitásbővítés várható.
A FlixBus tavaly Győrből megháromszorozta, Szegedről megnégyszerezte utasforgalmát, országosan pedig duplázott. Az útvonalak zöme nem szezonális, legfeljebb a járatsűrűség változik az év során, például amikor a nyári hónapokban és a december–januári ünnepi időszakban megnő az utasok száma – hangsúlyozta a vállalat illetékese.
Vannak ugyanakkor szezonális járatok is, például a horvát tengerpartra nyáron közlekedő közvetlen távolsági buszok, de a kiterjedt európai hálózatnak köszönhetően zágrábi átszállással akkor is megközelíthetők egyes célállomások, például Split és Dubrovnik, amikor a nyári menetrend nem él.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.