A 2020-as év turisztikai szempontból erősen indult, hiszen 2019 ugyanezen időszakához képest hazánkban az egy kiadható szobára jutó árbevétel (RevPAR) januárban 28 százalékkal, februárban 23 százalékkal volt magasabb. A szobák napi átlagára is 1,6 százalékkal növekedett Budapesten az év első 4 hónapjában tavalyhoz képest: 75,80 euróról 77,04 euróra. Magyarország év elején tapasztalt növekedése a CEE országokhoz képest is a legmagasabb volt és a márciusi bezárás is enyhébben érintette, hiszen ekkor még csak 67 százalékra esett vissza a forgalom RevPAR, azonban az áprilisi korlátozások közel ugyanolyan mértékben sújtottak mindenkit a régióban. A kijárási tilalom hónapja az egy kiadható szobára jutó árbevételben (RevPAR) 95 százalékos visszaesést mutatott Budapesten.
A régióban Prágát és Szentpétervárt érintette a legsúlyosabban, ott 2019-hez képest 97 százalékos volt a visszaesés.
Magyarországon a külföldi vendégforgalom évek óta folyamatosan bővült, a külföldiek generálták a vendégforgalom mintegy felét a kereskedelmi szálláshelyeken, az utazásokhoz kapcsolódó kiadásaik összege pedig 2019-ben elérte a 2,3 ezer milliárd forintot.
Ez a bevétel idén jelentősen visszazuhan majd.
“Mivel Magyarország 2019-ben kimagaslóan jól teljesített, Budapest előkelő helyen szerepel az utazási célpontok sorában nemzetközi szinten, így a felépülés akár gyorsabb lehet majd, mint a többi közép-európai fővárosban. Arra számítunk, hogy Budapest Athén mögött másodikként a legdinamikusabban növekvő külföldi turisztikai keresletbővülést regisztrálhatja Európában. Míg a klasszikus nyugat-európai desztinációknak akár öt évbe is telhet visszanyerni a világjárvány előtti turistaforgalmat, ez Budapesten két-három éven belül megtörténhet, 2024-ben pedig akár 15-20 százalékkal több turista érkezhet, mint tavaly. Az előttünk álló időszakban, az alacsonyabb kereslet mellett sem számítunk az árak érdemi csökkenésére, hiszen a piaci szereplők nagyon sokat tanultak az előző válságból, amikor Budapest lett hosszú évekre Európa legolcsóbb úticélja, ami az egész iparágnak rosszat tett” – tette hozzá Laurent Lassier, a CBRE Magyarország Hotel üzletágának vezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.