A júniusi bevételi terveket nagyrészt elmosta az eső, és az első nyárias hétvége forgalma sem hozott átlagosan 60 százaléknál nagyobb forgalmat a hazai fürdőágazat szereplőinek.
Egyelőre semmi okunk az optimizmusra
– mondta Boros László Attila, a Magyar Fürdőszövetség elnöke. A március 15-én bezárt fürdők szabadtéri részlegei május 30-án nyithattak ki, de a rendkívül zord időjárással érkező pünkösdi hosszú hétvégén nem volt vendég, a júniusi hideg miatt a hónap közepétől nyitva tartó beltéri egységekkel kiegészült komplexumokban sem hozott számottevő bevételt a hátunk mögött hagyott hónap. Ráadásul – tette hozzá a szövetségi elnök – júliustól megszűnik az ágazat dolgozóinak a veszélyhelyzet idejére járó munkáltatói járulékmentessége, ami jelentős segítség volt eddig, de hiába reménykedtek az év végéig történő meghosszabbításában, vagy éppen a fürdőbelépők 27 százalékos áfakulcsának mérséklésében, ezeket a kritikus helyzetre tekintettel nem kapták meg.
A főszezont már eleve 25-35 százalékos bevételelmaradással kezdik a fürdők és a strandok,
a következő bő másfél hónapban ezért a tavalyi, egyébként erős bázisforgalom 90 százalékát meghaladó eredményt kellene ahhoz elérniük, hogy esélyük legyen az ősztől tavaszig tartó időszak költségeit legalább részben fedezni – mondta Boros László Attila.
Az ország harmadik legnagyobb fürdőjét működtető Büki Gyógyfürdő Zrt. vezérigazgatói posztját is betöltő szakember szerint a legrosszabb forgatókönyvekben csődhelyzetbe kerülő fürdőkről is szó van, hiszen idén nem lesz honnan betömni a réseket, a fürdőtulajdonos önkormányzatok bevételeinek jelentős részét ugyanis szintén elvitte a járvány.
Az ágazati kilátásokról bármit felvázolni legkorábban augusztus közepén lehet a szövetségi elnök szerint, miután addigra kiderül, hogy a potenciális vendégkör akar-e és tud-e fürdőbe járni, maradt-e elég szabadságnap nyárra, és elegendő pénz nyaralásra, pihenésre, s hogy megindul-e legalább Európán belül a turizmus.
A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.