Nincs tervben a Kőbánya Kispest P+R-től az M3-as metróhoz vezető gyalogos felüljáró korszerűsítése – közölte a Világgazdaság megkeresésére a BKV. Pedig a lépcsősort a budapestiek és az agglomerációból érkezők mellett rengeteg külföldi is használja, miközben egy európai főváros mércéjével méltatlan állapotban van.
A P+R-nél megálló buszokon, például a repülőtérről érkező 200E-n ugyan bemondják, hogy a metró akadálymentes eléréséhez az ezt követő megállónál szálljanak le – az angol verzióban szimplán azt közlik az utasokkal, hogy maradjanak a buszon –, ám aki jól ismeri Kőbánya-Kispestet, tudja, hogy ez többpercnyi időveszteséget jelenthet, ráadásul a mozgólépcsők, liftek ellenére a buszvégállomáson áthaladni sem felemelő élmény, gyakran vegzálják a hajléktalanok az arra járókat.
Így tehát az, akinek nem kell jegyet vagy bérletet vásárolnia, esetleg ezt az applikáción keresztül teszi meg, nagy valószínűséggel a P+R-nél száll le, majd lép a metróperonra a felüljárón keresztül, amelyben eső után áll a víz és csúszik a lépcső. Nagy melegben pedig az ellenőrök inkább kint állnak a napon, mintsem az átjáróban, gyakorlatilag szaunának megfelelő környezetben.
A BKV lapunk érdeklődésére azt írta, a felüljáró üzemeltetése jelenleg az eredeti állapotnak megfelelően történik a szükséges karbantartási munkák elvégzése mellett – képeinken látható, mit jelent pontosan ez az állapot.
A cég megjegyezte, a felüljáró esztétikus kialakítása és műszaki korszerűsítése – forrás rendelkezésre állása esetén, beruházás keretében – egy teljesen új szerkezet beépítésével valósulhatna meg, ami jelenleg nem tervezett.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren landolók persze választhatják az átszállás nélkül a Deák Ferenc térre tartó 100E járatot is, ám a főváros az Üllői úton csaknem százmillió forintért elhelyezett védett kerékpársávokkal
éppen a 2200 forintos jegyárával milliárdos bevételt hozó és a külföldiek körében nagyon népszerű busz menetrendjét borította fel, tette kiszámíthatatlanná.
Mint megírtuk, a 100E a pollerek miatt az eddig szabad buszsáv helyett a dugóban araszol, és bár a Budapesti Közlekedési Központ szerint nem indokolt szinte kizárólag a 100E miatt fenntartani az Üllői úti buszsávot, egy évvel korábban még éppen a reptéri járattal indokolta a megtartását.
Vitézy Dávid elismert közlekedési szakértő, korábbi államtitkár is arra hívta fel a figyelmet, hogy 50 taxi helyett jár egy darab csuklós busz, ez pedig pontosan az a módváltás, ami a város stratégiai céljaiban szerepel, és ezt a buszsáv tette lehetővé. Szerinte mindezzel megy szembe, hogy az Üllői úton a buszsáv helyett védett kerékpársávot alakítottak ki, és itt fordult elő először Budapesten az, hogy a kerékpáros infrastruktúra nem az autós közlekedés, hanem a buszközlekedés kárára jött létre.
Bár a hozzászólók közül volt, aki azt írta, hogy a 100E és a dugó helyett választhatják a turisták a 200E és az M3-as metró kombinációját, erre Vitézy úgy reagált,
nagy valószínűséggel a 100E helyett a taxit keresnék az érintettek.
Eleve az a 100E egyik nagy eredménye – a milliárdos bevétel mellett –, hogy nem más járatoktól, hanem a taxiktól szerzett utasokat. Nem véletlen, hogy nehéz ma olyan tömegközlekedéssel foglalkozó szakembert találni, aki azonosulna az Üllői úti buszsáv megszüntetésével.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.