Az elmúlt években a hazai e-kereskedelmi szektor dinamikus növekedést mutatott, amivel párhuzamosan a csomagküldemények mennyisége is jelentősen emelkedett. Tavaly már valamivel több, mint 41 millió csomagot és árutartalmú küldeményt kezelt a posta, ami 5 százalékos növekedésnek felel meg 2017-hez képest – közölték a Világgazdaság érdeklődésére a Magyar Postánál. A társaság kommunikációs osztályán kiemelték, hogy az év végi csúcsidőszak az áruszállítási piac szereplői számára igazi próbatétel.
Az év utolsó két-három hónapjában nem ritkák az olyan napok, amikor a napi átlagos küldeménymennyiség kétszerese érkezik a logisztikai üzemekbe
– tették hozzá.
A Magyar Posta adatai szerint 2018 utolsó negyedévében több mint 12 millió darab csomag és árutartalmú küldemény jutott el a címzettekhez. A megnövekedett küldeménymennyiség ellenére a postánál mind a telefonos, mind pedig az e-mailes ügyfélmegkeresések száma csökkent, a Black Friday utáni időszakban mintegy 25 százalékkal kevesebb panaszt regisztráltak, mint egy évvel korábban. A szerződésekben vállalt kézbesítési időket a Magyar Posta betartotta, az ünnepi időszakra vállalt teljesítéseinek eleget tett – közölték, hozzátéve:
a karácsonyi vásárlási akciók hatására a korábbi évek átlagához képest tavaly jóval több nagy terjedelmű küldeményt – például hűtőt, televíziót – adtak fel.
A Magyar Posta az elmúlt évben is több intézkedéssel készült az év végi forgalomnövekedésre. A csúcsidőszak kezdetén egy új, 1 milliárd forintos automata csomagfeldolgozó rendszert állítottak üzembe, továbbá országszerte mintegy hatvan postán extra csomagpontok kialakításával bővítették a kapacitást. Ebben az időszakban kezdték meg az új, háromkerekű elektromos motorok tesztelését, a tricikliket elsősorban Budapesten használják a nemzetközi küldemények kézbesítésére.
Az online kereskedelem további növekedése a jövőben várhatóan még nagyobb terhet ró majd a kézbesítőkre.
Ezt vetíti előre a Központi Statisztikai Hivatal legutóbbi adatközlése, amely szerint tavaly novemberben a kiskereskedelmi forgalomból 6,2 százalékkal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene éves alapon 26 százalékkal emelkedett. Szakértők szerint az e-kereskedelem részaránya tíz éven belül elérheti a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 20 százalékát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.