Magyarországon mintegy hétszáz vállalkozás foglalkozik illatszer-kiskereskedelemmel, együttesen hozzávetőleg 8600 embernek adnak munkát. A kisebb cégek azonban nehezen rúgnak labdába a beszerzés és a logisztika terén sokkal előrébb tartó drogérialáncok mellett, így az ágazat meghatározó szereplői,
a Drogerie Markt (DM), a Rossmann és a Müller, a tavaly már 280 milliárd forintosra duzzadó hazai piac csaknem 80 százalékát fedték le.
Az egy évvel korábban még mintegy 250 milliárdos szektor bővülése lényegében a három meghatározó vállalat árbevétel-növekedésének tudható be, hiszen a DM 85,5 milliárd forintos forgalma tavaly 93,9 milliárdra ugrott, a Rossmanné 68-ról 78,4 milliárdra, a Müller kasszájába pedig az egy évvel korábbi 37,6 után 46,7 milliárd forint folyt be.
Az idén minden bizonnyal a 100 milliárdos árbevételi álomhatárt is átlépő DM a legutóbbi gazdasági évet 259 üzlettel zárta: miközben 44 már meglévő bolt modernebb külsőt kapott, hat új egység nyílt meg, kettő pedig bezárt. A hálózat megújítása idén is folytatódik, a korábban ismertetett tervek 11 új áruház idei megnyitásáról szóltak.
A drogéria piacvezető szerepét jelzi, hogy
átlagosan minden harmadik arcápolási és dekorkozmetikai terméket a DM-ben vásárol meg a magyar lakosság, miközben minden negyedik testápolási termék is tőlük kerül a fürdőszobákba.
Mozgalmas időszakon van túl az idén fennállása 25. évfordulóját ünneplő vállalat, hiszen előbb elindította webáruházát, majd megújította törzsvásárlói programját is.
Ugyancsak negyedszázados a magyar piacon a Rossmann, amelynek a 200. magyar üzlete tavaly nyitott meg. A 10 ezer különböző termékből álló kínálat náluk is elérhető online, az e-kereskedelem élénkítése érdekében pedig 12 ezer forintos vásárlás felett ingyenes házhoz szállítást kínál a társaság.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.