Az elmúlt évben mennyiségben 4, értékben pedig 11 százalékkal nőtt a sör magyarországi kiskereskedelmi értékesítése, és meghaladta a 150 milliárd forintot – közölte a Világgazdaság érdeklődésére a Nielsen. A piackutató kiemelte, hogy ezzel a sörhöz kapcsolódik a második legmagasabb bevétel az általa vizsgált 90 kategória közül, ennél értékben csak a feldolgozott hús generált nagyobb forgalmat.
Tavaly a bolti eladások 90 százalékáért a hagyományos sörök feleltek, az ízesített típusok részaránya 7 százalék volt, miközben a fennmaradó 3 százalékon a búza-, a barna-, a félbarna és a kukoricasörök osztoztak.
A teljes értékbeli forgalom 93 százalékát tették ki az elmúlt évben az alkoholos sörök, ami éves alapon 1 százalékpontos csökkenésnek felel meg, vagyis a hagyományos és az ízesített sörök mezőnyében is egyre népszerűbb alkoholmentes sörök értékesítése tovább erősödött.
Bár a Magyar Sörgyártók Szövetségének éves adatai még nem ismertek, Kántor Sándor, a szervezet igazgatója a Világgazdaságnak elmondta, hogy a kiskereskedelmi adatok hűen tükrözik a fogyasztói trendeket. Ezek közül a termékösszetétel minőségjavulását emelte ki: folytatódott a prémium és szuperprémium kategóriájú sörök térnyerése az olcsó, alsó kategóriás termékekkel szemben, de ugyancsak meghatározó az alkoholmentes sörök robbanásszerű növekedése, ez a szegmens is egyre jelentősebb szerepet tölt be.
A Nielsen adataira támaszkodva megállapítható, hogy a 4 százalékos volumennövekedésre jutó 11 százalékos értékbeli bővülés mögött nem az áremelkedés áll, hanem a minőségi söröket egyre inkább előnyben részesítő fogyasztó. Az alkoholmentes sör esetében pedig az 1 százalékpontos (6 százalékról 7-re) növekedés mögött a kategória 16 százalékos éves alapú ugrása áll. Kántor Sándor emlékeztetett, hogy 2017-ben 6,2 millió hektoliter sör fogyott Magyarországon, a tavalyi forgalom szintén ekörül alakulhatott, vagy néhány százalékkal túl is szárnyalhatta ezt a szintet. Jelezte, hogy a 120 millió korsó feletti éves hazai mennyiség túlnyomó része továbbra is magyarországi sörgyárakban és sörfőzdékben készül, maximálisan kihasználva a meglévő gyártókapacitásokat. A csapolt sörök a teljes belföldi piac 10 százalékát tették ki tavaly, hasonlóan a 2017-es évhez.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.