A napokban döntött a kormány a MÁV-Start és a Stadler keretmegállapodásában szerepló, negyven vonat utolsó tételének a lehívásáról is. Készen áll a Stadler a munkára?
Nagyon örülünk, hogy a kormányrendelet ilyen rövid idő alatt megszületett azt követően, hogy szeptember elején a MÁV-Starttal megkötöttük a szerződést a még le nem hívott, 21 KISS emeletes motorvonat megrendeléséről. Ezzel ugyanis hatályba lépett a megállapodás, lehetőséget adva arra, hogy 2022 végéig mind a negyven szerelvényt üzembe helyezhessük Magyarországon, és azok részt vegyenek a személyszállításban. A több mint százmilliárd forintos megbízás jelentősen növeli a szerződésállományunkat, amin belül a szolnoki forgóvázüzemünk 252 további forgóváz gyártására kap megbízást.
Mely partnerekkel osztozik a Stadler az említett, bő százmilliárdon?
Ismert, hogy a Dunakeszi Járműjavító (DJJ) alvállalkozóként már részt vesz az eddig lehívott szerelvények betétkocsijainak összeszerelésében, és e társaság végzi a komplett járművek üzembe helyezését is. Együttműködésünket szeretnénk kiterjeszteni a mostani 21 vonatra is, ugyanis a partnerség kezdeti nehézségei után mára összerázódtak a felek, a közös munka zökkenőmentessé vált. A gyártás ütemesen zajlik, már három vonat van próbafutáson, és készül a többi is.
Nem érinti kedvezőtlenül a kooperációt, hogy a hatályos kormányhatározat szerint a DDJ-t november 29-ig meg kell vásárolnia az oroszországi Transzmasholding magyarországi leányvállalatának?
A magunk részéről nem csak hosszú távú együttműködésben gondolkodunk a DJJ-vel, hanem tulajdonszerzésben is. Már több ízben kifejeztük a szándékunkat, hogy szívesen teszünk a járműjavítóra vételi ajánlatot.
Mikorra várható az ajánlattétel?
Ajánlatunk kidolgozása folyamatban van.
Hogyan zárja 2019-et a Stadler Magyarországon?
Kitűző évet zárunk, mert nem csak a járműeladási szerződéseink léptek hatályba, hanem van egy jelentős megbízásunk is a szintén általunk gyártott, piros FLIRT-ök színvonal-emeléséről, a cél az, hogy e vonatok is elérjék a kék FLIRT-ök színvonalát az utaskomfort szempontjából, és más téren is. Ennek alapján a Stadler szerviz divíziója is jó lábakon áll Magyarországon. Kiemelendő, hogy az idén hatszáz alumínium kocsitest készül a szolnoki üzemünkben, a forgóváz-üzemünk pedig annyira megnövelte az árbevételét, és annyira megsokasodtak a megbízásai, hogy az egység új csarnokba költözik, amely a volt szolnoki cukorgyár területén létesült.
Hol tart a költözés?
Már az átadás előtti állapotnál, pillanatnyilag a gépeket és a berendezéseket telepíti a fővállalkozó. A költözés az év utolsó napjaira tervezzük, utána indulhat a kísérleti gyártás. Az avatás februárra, márciusra várható. A korábbi csarnokot pedig elfoglalhatja az alumínium kocsitest üzemünk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.