Tűrőképességének határához ért Szingapúr, útjai és polgárai nagyobb autóforgalmat már nem képesek elviselni, emiatt a városállam 2018 februárjától drasztikusan korlátozza a területén közlekedő járművek számát. A kormány saját hatáskörében nulla és 0,25 százalék közötti mértékben határozhatja meg az autók és motorok számának éves növekedését. A legnagyobb szigort a személyautóknál és a motoroknál érvényesítik, ezek számát befagyasztják. Az áruszállítók és a buszok esetében a 0,25 százalékos bővülési plafont 2021 márciusáig tartják érvényben, abban bízva, hogy addigra a vállalatok alkalmazkodnak a megváltozott körülményekhez. A rendszert legközelebb 2020-ban finomhangolják majd.
A közlekedési hatóság hétfői közleményében azt írja, hogy Szingapúr gyakorlatilag megtelt, egyszerűen fizikailag nincs több tér az újabb autók ezreinek elhelyezésére. Már most is az ország teljes területének 12 százalékát leaszfaltozták a járművek számára, és további fejlesztésekre már nincsen lehetőség. A New Yorknál is kisebb méretű városállamban a szabad terület kincset ér, azzal felelősen kell gazdálkodni – érvelnek a drákói szigor mellett. A motorizáció visszaszorítása érdekében Szingapúr a következő öt évben irdatlan összeget, 21 milliárd amerikai dollárt költ vasúthálózatának és buszközlekedésének fejlesztésére.
Szingapúrban egyébként korántsem alanyi jog az autótartás, a négykerekű kedvenc megvásárlásakor kifizetett összeg sokszor eltörpül a fenntartási költségek mellett. Addig még nézelődni sem érdemes a szalonokban, amíg az ember be nem szerez egy tíz évre szóló engedélyt, amely arra jogosítja fel, hogy egyáltalán forgalomba helyezhesse a saját autóját. Mivel az engedélyek száma limitálva van, azokat lejártuk után – hogy a korrupciót kizárják a rendszerből – havonta nyilvános aukción értékesítik.
A legutóbbi, múlt heti árverésen 30,5 ezer amerikai dollárnak megfelelő összeget kellett adni a legkisebb autók tartási jogáért – írja a Bloomberg. A kormány az új autókra terhelt magas adókkal is el akarja venni a lakosság kedvét a vásárlástól, jellemző, hogy egy átlagos városi terepjáró (SUV) ára 20 millió forintnak megfelelő összegnél kezdődik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.