Elég jó a magyar kiejtése Jost Lammersnek, persze van még rajta csiszolnivaló. A múlt héten tartott alapkő-letételi ünnepségen azt vettem ki a szavaiból, nem csak udvariaskodik a ferihegyi betonon. Tényleg komolyan gondolja, hogy érdemes kicsit jobban beleásnia magát a nyelvünkben. Nem lehet könynyű dolga, közvetlen munkatársai között görög, holland, ausztrál és német is van a sok magyar mellett, és persze az angol a munkanyelv.
Más értelemben is nehéz ügy neki ez a budapesti. Eddig mindig kőkemény profitorientált csapattal dolgozott – hol a BMW és a Mercedes német beszállítójánál, hol az athéni, majd a düsseldorfi repülőtéren. A magyar vállalatnál a gondolkodásmódot kell átalakítani. „Sokkal könnyebb felépíteni a most kezdett új utasfogadó csarnokot, mint rendet vágni a fejekben” – mondta, utalva arra, hogy magát a céget is áramvonalasítani kellett, kiszervezéseket kellett végrehajtani. Gyorsan hozzátette: nem szokatlan neki a munkahelyi konfliktus, hiszen például Düsseldorfban, ahol a földi kiszolgáló vállalatot vezette, gyakran kellett „megoldani” egy-egy helyzetet.
Ne feledjük, évente 18-20 millió utast kiszolgáló légikikötőről van szó, ahol 1100 ember tartozott hozzá. Amolyan pontgyűjtő életmódot folytatott a budapesti állomáshely előtti években, hiszen elég sokat ingázott Düsseldorf és Athén között. Rábízták a spártai repülőtér kétmilliárd eurós, zöldmezős építésének a felügyeletét. Ahogy visszaemlékszem, az olimpiai előkészületek éveiben sokan megkérdőjelezték, hogy időben és az eredeti költségkeretek között át tudják adni a PPP-projekttel létrehozott objektumot. „Előbb, és nem túlfizetve” – sűrítette össze válaszában a lényeget, büszkén említve, hogy határidő előtt sikerült átadni a repteret.
Hogyan keveredett Budapestre? Őt szemelték ki. Különben volt motivációja is. Egy ír barátja a kilencvenes évek elején a Stollwerck budapesti gyárához jött dolgozni, és többször is meghívta. Már akkor látta, hogy Budapest „cool” hely lehet majd. Lett is, és sorolja a szerinte is kiváló alközpontokat, mint például a Liszt Ferenc tér, a Duna-part, a belvárosi kis kávézók vagy a Károlyi kert. A belvárosi, folyóparti görög étterem az egyik kedvence, csak azt sajnálja, hogy két-három házzal odébb lepusztult minden, pedig hasznosítani lehetne.
Mikor tud önmaga lenni? – kérdeztem, mert érdekelt, hogy milyen, amikor nem a repülésnek és a reptéri munkának él. Erre nem sok idő van – mondta, de azt kiharcolta magánál, hogy hetente háromszor, összesen harminc kilométert lefusson. Na nem csak úgy, cél nélkül! Az őszi berlini maratonra készülve.
A Budapest Airport vezérigazgatója vállalatvezetési és közgazdasági tanulmányokat folytatott Bayreuthban, San Diegóban, és közgazdászdiplomát szerzett Witten/Herdeckében.
Karrierjét az autóiparban kezdte még 1994-ben, a Hochtiefhez 1996-ban csatlakozott. A nyár végén ideköltözteti élettársát és áprilisban született gyermekét is.
A CÉG
A Budapest Airport két éve áll a Hochtief AirPort szakmai irányítása alatt. A vállalt 261 millió eurós fejlesztés legnagyobb részét a közelmúltban kezdte meg. A cég több évtizedre előre tervez, s ha sikerrel végigviszi a bővítést, Ferihegy valóban regionális logisztikai központtá válhat.
A Budapest Airport vezérigazgatója vállalatvezetési és közgazdasági tanulmányokat folytatott Bayreuthban, San Diegóban, és közgazdászdiplomát szerzett Witten/Herdeckében.
Karrierjét az autóiparban kezdte még 1994-ben, a Hochtiefhez 1996-ban csatlakozott. A nyár végén ideköltözteti élettársát és áprilisban született gyermekét is.
A CÉG
A Budapest Airport két éve áll a Hochtief AirPort szakmai irányítása alatt. A vállalt 261 millió eurós fejlesztés legnagyobb részét a közelmúltban kezdte meg. A cég több évtizedre előre tervez, s ha sikerrel végigviszi a bővítést, Ferihegy valóban regionális logisztikai központtá válhat.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.