BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
British American Tobacco

Az alkalmazkodás a titka

Octavian Dascalescu számára kényelmesebb életet hozhat Budapest. A magyarul is beszélő román szakember, aki január elsejétől került a British American Tobacco (BAT) magyarországi és ausztriai leányvállalatának élére, Moszkvából érkezett.
2010.02.08., hétfő 05:00

„Az üzlet, a társadalom is jobban szervezett, kiegyensúlyozottabb. A válságmenedzselés helyett itt jobban lehet összpontosítani a hoszszabb távú tervezésre” – mondja. Moszkva azonban nemcsak az üzletmenet miatt volt keményebb, de már mérete miatt is. „Ha háromnegyed hét előtt mész dolgozni, 45 perc beérni. Ha később, két óra. Ha este kilenc előtt indulsz haza, két óráig tart az út, ha később, 45 percig. Tehát fél nyolctól kilencig dolgoztam. De minden pillanatát élveztem annak a négy és fél évnek.”

Persze Magyarország és Ausztria sem sétagalopp. Dascalescu érdekes kombiná-ciónak tartja a két országét. „Nem lehet összevetni őket, de nincsenek alapvető különbségek sem. Egyik sem fejlettebb, bár tény, jelenleg Ausztria stabilabbnak tűnik. De Magyarországon sem veszi el a kedvünket, ha most nehezebbek a körülmények. Persze óvatosabbnak kell lenni, és módosítani korábbi terveinken, de nem aggódunk.” A 39 éves vezető ennél sokkal keményebb helyzetet, szabályokat is látott már. Láthatott, hiszen Moszkva előtt a BAT londoni irodájából az Egyesült Államokon és Európán kívüli országok marketingtevékenységéért felelt.
Mint mondja, a titok az alkalmazkodás: „A rengeteg utazás során rájöttem: mindenhol tiszteletben kell tartani a helyi kultúrát, nem szabad megváltoztatni a helyieket, még az üzletben sem.” De tudnia kellett alkalmazkodni 1994-ben, frissen végzett mérnökként is, amikor szembesült azzal, ez a szakma már korántsem kínál annyi lehetőséget, mint amikor elkezdte egyetemi tanulmányait.
Azt mondja, Romániában hozzá hasonlóan sokan lettek mérnökként üzletemberek. Ő három évvel a diploma után került a BAT-hoz, és 2003 óta dolgozik külföldön. „Rengeteget utazom, és ebben a munkakörben sok esti találkozón is részt kell vennem. Ezekből általában kimarad a család. Ezért amikor lehetőségem van rá, próbálunk minél több programot szervezni, aktívan kikapcsolódni, új dolgokat kipróbálni, felfedezni a feleségemmel és 15 éves
fiammal. Ami a sportot illeti, a legfontosabb: nem golfozom. Túl unalmasnak tartom. Inkább úszom, ha lenne időm, átúsznám az óceánt, és egy pillanatát sem unnám.”
Dohányzik? Nem. Mint mondja, nem is várják el ezt senkitől cégénél, a dohányzás minden felnőtt saját döntése. „Azért hagytam abba, mert úgy éreztem, túlzásba viszem.”

Névjegy

CÉG

A British American Tobacco a világ második legnagyobb dohányvállalata. Az 1902-ben alapított társaság márkáit több mint 180 országban forgalmazzák, ötven országban, így – 47 százalékos részesedéssel – hazánkban is piacvezető. A társaság 1992-ben vásárolta meg a Pécsi Dohánygyárat, ez volt az első közép-európai befektetésük. Jelenleg 830 főt foglalkoztat.

Octavian Dascalescu (39)

Január elsejétől a British American Tobbaco magyarországi és ausztriai vállalatának vezérigazgatója. A román szakember 1997 óta dolgozik a cégnél, Budapestre érkezése előtt a BAT oroszországi leányvállalatánál dolgozott, 2007-től a vállalat marketingigazgatója lett.




A British American Tobacco a világ második legnagyobb dohányvállalata. Az 1902-ben alapított társaság márkáit több mint 180 országban forgalmazzák, ötven országban, így – 47 százalékos részesedéssel – hazánkban is piacvezető. A társaság 1992-ben vásárolta meg a Pécsi Dohánygyárat, ez volt az első közép-európai befektetésük. Jelenleg 830 főt foglalkoztat.

Octavian Dascalescu (39)

Január elsejétől a British American Tobbaco magyarországi és ausztriai vállalatának vezérigazgatója. A román szakember 1997 óta dolgozik a cégnél, Budapestre érkezése előtt a BAT oroszországi leányvállalatánál dolgozott, 2007-től a vállalat marketingigazgatója lett. -->

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.