Horváth Ágnes nem illetődik meg attól, hogy beálljon sajtburgert készíteni a pult mögé. Sőt, a McDonald’s Magyarországi Étterem Hálózat Kft. nemrég kinevezett ügyvezető igazgatója azt mondja, ez kimondottan elvárás a cégnél. Ő is a pultban kezdett tizenegy éve, amikor a Szegedi Élelmiszer-ipari Főiskolán szerzett friss diplomájával egy vezetőképző programra jelentkezett a McDonald’shoz. A Miskolc környékéről származó fiatal nőnek első munkahelye lett a gyorsétteremlánc. „Véletlen volt, hogy megtaláltam” – emlékezik vissza. „Bementem egy budapesti étterembe, ahol találtam egy újsághirdetést, amelyikben diplomásokat kerestek étteremvezetőnek.”
Azóta sem csábult el, ehelyett apránként lépett előre a ranglétrán. Egy évvel később étteremvezető volt, 2001-től üzemeltetési konzultánsként egyre több éttermet felügyelt, 2005-től pedig a teljes magyarországi hálózat – beleértve a franchise-üzleteket is – a felügyelete alá tartozott. Az utolsó három évet már a felső vezetés tagjaként töltötte, több osztályért felelős üzemeltetési igazgatóként. Ahogy mondja, a pénzügyi területen kívül része volt a stratégiai döntéseknek is.
Igaz, közben egy másik döntés is meghatározta az életét: a gyermekvállalásé. Kisfia most 15 hónapos, és kedveli a McDonald’s ételeit. „A gyümölcsmixet nagyon szereti, de a csirkefalatot és a sült burgonyát is megkóstolta már” – mondja Horváth Ágnes mosolyogva. Arra azért nagy gondot fordít – folytatja –, hogy a kisfiú ne járjon sűrűn a McDonald’sba. „Ezt csak úgy lehet megoldani, ha külön választom a családi életet és a munkát. Kisgyerekes anyukaként valóban kihívás volt elfogadni ezt a pozíciót, de amikor egy ilyen lehetőséget kap az ember, alaposan végiggondolja. Én úgy tudtam ezt elvállalni, hogy a férjem maximálisan mellettem áll” – mondja.
Mivel az elmúlt három évben már részt vett a döntéshozatalban, úgy tervezi, nagyobb változásokra nem lesz szükség a közeljövőben a mostanra száz egységet üzemeltető hazai McDonald’s életében. Arra büszke, hogy az étteremlánc már régen többet jelent Magyarországon az amerikai szendvicseknél: a reggeliben vagy a kávézóban a hazai cég kimondottan elöl jár. Ezenkívül már az elmúlt években elkezdődött a felújítási program: úgy látja, száz étteremmel az országban a fő cél most nem a terjeszkedés, hanem az, hogy a 22 éves hálózat üzletei megújuljanak.
Hogy Horváth Ágnes számára van-e következő fok a nemzetközi cég ranglétráján? „Regionális szinten tovább lehet lépni, de azt hiszem, a következő években még szeretnék itt maradni. Nagyon ragaszkodom ehhez az országhoz” – teszi hozzá.
Tavaly közel 78 millió vendéget szolgált ki a lánc, amelynek nettó bevétele meghaladta a 37 milliárd forintot.
Tavaly közel 78 millió vendéget szolgált ki a lánc, amelynek nettó bevétele meghaladta a 37 milliárd forintot. Horváth Ágnes (35) Első és egyetlen munkahelye a McDonald’s, ahová a Szegedi Élelmiszer-ipari Főiskola elvégzése után jelentkezett, 1999-ben.
A szakember két évvel ezelőtt megkapta a McDonald’s legmagasabb szintű vállalati elismerésének számító President’s Awardot. Egy 15 hónapos kisfiú édesanyja.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.