BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egymillió embert motivál

2010.07.26., hétfő 05:00

„Tényleg 17 éve vagyok egy cégnél ugyanabban a pozícióban” – mondja Bessenyey Bálint, a Sodexo Motivációs Rendszerek (korábban Sodexo Pass) ügyvezető igazgatója, úgy, mintha mi sem volna ennél természetesebb. Ez valóban nem szokványos karrierív, de ez azért is alakulhatott így, mert hűséges típusnak tartja magát – teszi hozzá. Annak idején egy Párizsban élő barátja hívta fel a figyelmét arra, hogy az épp terjeszkedés előtt álló francia anyacég igazgatót keres Magyarországra. A cég üzleti modelljét és működési mechanizmusát akkor egy szalvétán magyarázták el neki, amelyet azóta is őriz.

Nagyon szimpatikus volt számára a cég az emberközpontúsága miatt, a külső és a belső kapcsolatokat egyaránt partneri módon közelítették meg. Tanulmányi útra küldték egy nagyobb egységhez Belgiumba és egy kisebbhez Spanyolországba. Az új tapasztalatokra szükség is volt, mert egy teljesen új rendszert és egy teljesen új céget kellett bevezetnie a magyar piacra, mely a jelek szerint nagyon jól sikerült: nyolc fővel kezdte meg működését a hazai Sodexo, az első háromszáz beváltóhely elérése igen nagy sikernek számított, ma már 140 alkalmazott van a társaságnál, és közel húszezer ügyfelet szolgálhatnak ki piacvezető utalványforgalmazóként.

Az ügyvezető elmondása szerint az eltelt 17 évben sohasem vált rutinná a napi munka, mindig újabb és újabb kihívásokkal találkozhatott. „Annak idején én is csináltam mindent: az első, a működéshez elengedhetetlen számítástechnikai program rendszertervét én írtam, az első utalványok elkészítését végigkövettem a nyomdai gyártósor mellett, és természetesen én is látogattam az első ügyfeleket” – mondja a kezdetekről. Ma már természetesen nincs arra szükség, hogy a napi operatív feladatokban ennyire részt vegyen, de újabb kihívás mindig akad. Ez jelen pillanatban a cég és Bessenyey Bálint életében a névváltoztatás, amely egy szerves fejlődés markáns jelzése. A Sodexo Pass inkább az eszközre koncentrált, a Sodexo Motivációs Rendszerek pedig inkább a szolgáltatásra és az ügyfelekkel való szorosabb kapcsolatra, a stratégiai partnerségre helyezi a hangsúlyt. Ez nem teljesen új gondolat, de eddig nem mondták ki és kommunikálták ilyen erőteljesen. Az ügyvezető úgy látja, hogy manapság a munkaerő hatékonysága nagyban múlik a motiváltságon, amelyhez a Sodexo hatékonyan hozzá tud tenni.

Nemcsak a piaci elvárások változtak mostanra, de ő is. „Határozottabb vezető lettem, hangsúlyosabban jelölöm ki az irányt, amely minden bizonnyal a válságban töltött másfél-két év hozadéka. Demokratikus vezetőnek tartom magam, de egyben kérlelhetetlen vagyok: az eredményeknek mindenképpen jönniük kell!” – mutatja be vezetési stílusát.

Névjegy

CÉG

Sodexo Motivációs Rendszerek

A társaság a béren kívüli juttatások rendszerében professzionális szolgáltatásokkal segíti immáron húszezer ügyfelét. Szolgáltatásait egymillió dolgozó használja rendszeresen. A tavaly augusztus végén zárult üzleti évében több mint 4,5 milliárd forint árbevételt ért el.

Bessenyey Bálint (50)

A Budapesti Műszaki Egyetemen végzett villamosmérnökként. Első munkahelye a Pont Kisszövetkezet volt, ahol eleinte beszerzési és értékesítési területen dolgozott. A Sodexóhoz 1993-ban került, azóta is a cég ügyvezető igazgatója. Nős, három gyermeke van.

Sodexo Motivációs Rendszerek

A társaság a béren kívüli juttatások rendszerében professzionális szolgáltatásokkal segíti immáron húszezer ügyfelét. Szolgáltatásait egymillió dolgozó használja rendszeresen. A tavaly augusztus végén zárult üzleti évében több mint 4,5 milliárd forint árbevételt ért el.

Bessenyey Bálint (50)

A Budapesti Műszaki Egyetemen végzett villamosmérnökként. Első munkahelye a Pont Kisszövetkezet volt, ahol eleinte beszerzési és értékesítési területen dolgozott. A Sodexóhoz 1993-ban került, azóta is a cég ügyvezető igazgatója. Nős, három gyermeke van.-->

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.