Az ördög a részletekben rejlik – ezúttal a mondás maximálisan beigazolódott. Az elvileg 2010. január 1-jétől, de valójában még most sem teljesen és tökéletesen működő rendszerben – úgy tűnik – később juthatnak pénzükhöz a vállalatok, mint a hagyományos, papíralapú körülmények között. Ennek beismerését jelenti, hogy Brüsszel az eredetileg előirányzott 2010. szeptember 31-ről 2011. március 31-ig meghosszabbította az igények teljesítésének határidejét.
A halasztás több mint kínos. Még inkább pénzhiánytól szenvednek a visszaigénylő vállalatok. Főleg a fuvarozók, akiknél az üzemanyagáfa jelentős részt tesz ki a működési költségekben. Nem elég, hogy a válság következtében forráshoz nem vagy nehezen jutnak, még a jogosan visszajáró áfára is többet kell várniuk, mint korábban.
Különösen kiábrándító, hogy az Európai Bizottság illetékesei ebben az ügyben sem voltak a topon.
A válság már régen kitört, mire a rendszer elvileg beindult. Ha körbenéznek, lehetett volna látni a válság következményeit. De nem voltak körültekintők. Nem ügyeltek eléggé a nemzeti informatikai rendszerek kiépítésére, a tagállamok együttműködésére, például a kompatibilitás érdekében. Ennek következménye, hogy különböző „fejlettségű” nemzeti rendszerek próbálnak kapcsolatba lépni egymással, olykor hiába. Gyakran kiderül, hogy az egyik ezt a szolgáltatást tudja nyújtani, a másik meg azt sem. Egyre idegesebbek a cégek, a már működő nemzeti rendszerek gazdái is. A szakértők pedig káoszt emlegetnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.