A közigazgatási és igazságügyi miniszter beszédében sürgette a személetváltást, hogy „az állampolgárok minél egyszerűbben, gyorsabban, áttekinthetőbben tudják elintézni ügyeiket”.
Reméljük, ebbéli törekvését siker koronázza majd, a magánnyugdíjpénztárak jövőjét szabályozó törvényjavaslat mindenesetre tökéletesen ellentmond ennek a szándéknak. Abban ugyanis az áll, hogy aki pénztártag szeretne maradni, annak a Nyugdíjbiztosítási Alap kezeléséért felelős nyugdíj-biztosítási szervnél kell személyesen nyilatkozatot tenni. Hogy ez 7 vagy 33 irodát jelent-e az ügyintézésre, arról még vita van, de a megtakarításukhoz ragaszkodók idegeit próbára tévő utazás és sorban állás garantált.
Tekintsünk most el attól, hogy mennyire átgondolt és jogszerű viszszacsinálni a nyugdíjreformot. Arról is feledkezzünk el nagyvonalúan, hogy miért a maradókat kötelezik nyilatkozatra. Akkor is érthetetlen, hogy miért nem lehet ezt megtenni az elektronikus ügyfélkapun keresztül is, amelyet épp erre találtak ki. Ha igaza lesz a The Economist blogírójának, és valóban hosszú sorok kígyóznak majd a nyugdíj-biztosítási igazgatóságok előtt a téli fagyban, arról remek fotókat és vágóképeket készíthet majd a nyugati média. Mi meg nézhetjük magunkat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.