BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
pénztártag

Ha hosszú sorok kígyóznak majd a nyugdíjigazgatóságok előtt ...

Alapvető feladata a közigazgatásnak, hogy az ügyintézésnek kell mennie a polgárhoz, nem a polgárnak az ügyintézéshez — mondta egy szeptemberi konferencián Navracsics Tibor.
2010.12.06., hétfő 05:00

A közigazgatási és igazságügyi miniszter beszédében sürgette a személetváltást, hogy „az állampolgárok minél egyszerűbben, gyorsabban, áttekinthetőbben tudják elintézni ügyeiket”.

Reméljük, ebbéli törekvését siker koronázza majd, a magánnyugdíjpénztárak jövőjét szabályozó törvényjavaslat mindenesetre tökéletesen ellentmond ennek a szándéknak. Abban ugyanis az áll, hogy aki pénztártag szeretne maradni, annak a Nyugdíjbiztosítási Alap kezeléséért felelős nyugdíj-biztosítási szervnél kell személyesen nyilatkozatot tenni. Hogy ez 7 vagy 33 irodát jelent-e az ügyintézésre, arról még vita van, de a megtakarításukhoz ragaszkodók idegeit próbára tévő utazás és sorban állás garantált.

Tekintsünk most el attól, hogy mennyire átgondolt és jogszerű viszszacsinálni a nyugdíjreformot. Arról is feledkezzünk el nagyvonalúan, hogy miért a maradókat kötelezik nyilatkozatra. Akkor is érthetetlen, hogy miért nem lehet ezt megtenni az elektronikus ügyfélkapun keresztül is, amelyet épp erre találtak ki. Ha igaza lesz a The Economist blogírójának, és valóban hosszú sorok kígyóznak majd a nyugdíj-biztosítási igazgatóságok előtt a téli fagyban, arról remek fotókat és vágóképeket készíthet majd a nyugati média. Mi meg nézhetjük magunkat.

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.