BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Class FM

A rádiózás szerelmese

„Szinte mindent kipróbálhattam a rádiózásban, és menthetetlenül beleszerettem” – vallja Turi Árpád, a Class FM egy hónapja kinevezett vezérigazgatója.
2011.03.16., szerda 05:00

„Szinte mindent kipróbálhattam a rádiózásban, és menthetetlenül beleszerettem” – vallja Turi Árpád, a Class FM egy hónapja kinevezett vezérigazgatója.

A különböző rádiókban eltöltött tizenöt év alatt a szakember rájött, hogy számára ez a legszemélyesebb és a legvonzóbb műfaj. „A hallgatóknál senki sem tudja jobban megfogalmazni, mit is jelent a kedvenc csatornája; szerintük a rádió többek között vigasztal, szórakoztat, a barátod, minden élethelyzetben melletted van. Ezt várják tőlünk, a vezetésem alatt is ennek kívánunk megfelelni” – teszi hozzá.

Teljesen véletlenül csöppent a szakmába. Mindig érdekelte a sport, több sportágat is űzött, lexikálisan is vonzotta a téma. Egy barátja tudta ezt, ő hívta el szerkesztőasszisztensnek 1995-ben az akkor még működő WestelPresshez, amelytől a rádiók sporttudósításokat vásároltak. 1998-ban a frissen indult Rádió1 következett, ahol hétvégente ő lett a rádió helyettes sportszerkesztője. Amikor a főnöke más lehetőséget kapott, egyedül vitte tovább a sportrovatot. A részleg megszűnése után Turit meg akarták tartani, így általános hírszerkesztővé avanzsált.

Akkoriban a rádiónak nem volt reggeli műsora, így egy váratlan fordulattal megkapták a sávot, két-három éven át egy kollégájával rádióztak reggelente. „A szerkesztett, önálló műsorsávval, koncepcióval és új műsorvezetőkkel jelentkező reggeli műsor beindulásakor saját műsoridőt kaphattam volna egy másik napszakban, de azzal már nem éltem, éreztem, az már nem az én világom” – mondja.

A jövőt – a korai munkakezdések után – klasszikus állásban képzelte el, ezt pár hónapnyi tengerentúli kitérő után egy webes cégnél meg is találta. Ez az állás azonban tiszavirág-életűnek bizonyult, hiszen gyorsan rádöbbent, a rádiózástól már nem tud és nem is akar elszakadni. Egy újabb lehetőséget kihasználva 2003-ban a Sláger Rádióhoz került, igaz, abszolút a másik oldalra, a kereskedelmi részlegre, ahol azután végigjárta a ranglétrát. A csatornát 2009-ben kereskedelmi igazgatóként cserélte a Danubius Rádió kereskedelmi vezérigazgató-helyettesi pozíciójára. Annak megszűnésével – több beszélgetés után – gyorsan a Class FM mellett döntött.

A vezérigazgatóként megbeszélésekkel, a stratégia finomításával, valamint információszerzéssel eltöltött egy hónap nagyon sűrű volt, igazából csupán egy hétnek tűnt Turi Árpádnak. Bár nagyon fontos számára munkája, tudatosan koncentrál azon kívüli életére is. Feleségével épp a napokban fogalmazták meg, hogy ideális időszakot élnek át mind a család, mind a karrier szempontjából, így nem akarják hagyni, hogy ez észrevétlenül elszálljon.

Névjegy

Turi Árpád (47)

Műszaki végzettségű. A 90-es évek közepe óta több rádiónál is dolgozott sport- és hírszerkesztőként, műsorvezetőként, a kereskedelmi részlegen több pozícióban, az irányítás terén vezérigazgató-helyettesként is tevékenykedett. Nős, kislánya hatéves. Hobbija a sport, mindenevőnek vallja magát.

Műszaki végzettségű. A 90-es évek közepe óta több rádiónál is dolgozott sport- és hírszerkesztőként, műsorvezetőként, a kereskedelmi részlegen több pozícióban, az irányítás terén vezérigazgató-helyettesként is tevékenykedett. Nős, kislánya hatéves. Hobbija a sport, mindenevőnek vallja magát. A cég Class FM

Az ORTT döntése értelmében 2009. november 19-től a korábban a Danubius Rádió által használt országos frekvenciát az Advenio Műsorszolgáltató Zrt. által működtetett Class FM foglalta el. A januári adatok alapján a különösen fontos 15–49 éves korosztályból naponta 950 ezren választották az adó műsorát. -->

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.