A korábbi évektől eltérően a munkáltatók igen visszafogott béremelésre készültek, ami jótékony hatással lehet az inflációra és a gazdaság versenyképességére is. Más kormányok talán titokban még örülnének is ennek a fordulatnak, hiszen többnyire ennek épp az ellenkezője szokott gondot okozni. Nálunk azonban bérkommandót küldenek a társaságok nyakára, sőt, törvény is születhet a béremelés kikényszerítésére.
Mi sem tűnik persze egyszerűbbnek, mint hogy a kormány – amely meglehetősen átgondolatlanul mondott le jelentős adó- és járulékbevételről az idén – a vállalkozások kontójára tartassa be ígéretét arra, hogy „senki sem járhat rosszabbul”. Elvégre hagytak náluk is némi társasági adót, abból majd csak telik rá. Csakhogy ez még a nyereséges részüknél is visszavesz a könnyítésből, a máról holnapra tengődőket pedig, amelyek többen vannak, igencsak nehéz helyzetbe hozhatja. Ebből nemhogy tömeges munkahelyteremtés nem lesz, de akár elbocsátásokhoz is vezethet (hacsak nem tiltja be azt is a kormány).
Külön említést érdemel az a mód, ahogy a béremelést kikényszerítené a Fidesz. Leegyszerűsítve: azok a cégek juthatnának csak „állami” támogatáshoz, amelyek végrehajtották a Országos Érdekegyeztető Tanácsban jóváhagyott béremelést. Mit is jelent ez? Az Új Széchenyi-terven keresztül becsatornázott uniós források ezentúl nem a „betonba”, hanem a „pénztárcákba” vándorolhatnak. Újabb fájdalommentesnek tűnő megoldás, csak éppen kérdés, Brüsszel mit szól majd ehhez. Az eurokratákat és a nettó befizető tagállamokat ugyanis aligha lesz könnyű meggyőzni arról, hogy a tartós felzárkózást megalapozó projektek helyett Magyarország közvetve fizetésemelésre is fordítson az eurómilliókból. De ami ennél is fontosabb: mindez nekünk sem érdekünk hosszabb távon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.