Néhány évvel később pedig már értékesítési igazgatóként dolgozott a Pannon GSM-nél. Az ezt követő tíz évben vezető pozíciót töltött be különböző cégeknél, az élelmiszeriparhoz végül a Wallison, pontosabban a Hajdú-Béten keresztül ért el. „A vége miatt nem túl jó emlékű ez a történet, de a szakmai tevékenységemre most is büszke vagyok. Az értékesítésen túl a Valdor márka építése volt a feladatom, amely ma is él és virul.”
Ebben az időszakban alapította meg az ágazatban tevékenykedő saját tanácsadó cégét, a Food Expert Kft.-t. Tanácsadóként különböző cégeknél kezelt hatékonyságjavító projekteket, főként a szervezetfejlesztés, az értékesítés és a marketing területén. Életét a mai napig meghatározza a sport, azon belül a kosárlabda, igazi terepe a közösségben, csapatban való aktív szerepvállalás. „Új kihívásra vágytam, így a legjobbkor talált meg a feladat, hogy első számú vezetőként hosszú távra, stabilan nyereségessé tegyem a Pannonmill Malomipari Zrt.-t.”
Az osztrák tulajdonú, a hazai malomiparban piacvezető, 20 százalékos részesedésű vállalat a válság éveiben hajtott végre négymilliárd forintos malomberuházást, amely évtizedekre szóló befektetés. Az új üzem február elejétől működik élesben. A cég emelkedő árbevétele az alapanyagok drágulásából adódik, költségeik 75 százalékát teszi ki a búza ára. Míg a tavalyi aratáskor még 35-40 ezer forintba került egy tonna búza, ma már a malmi minőség 80 ezer forint körül van. A növekvő árbevétel tehát nem jár együtt a profitabilitás javulásával.
A malomipar jelenleg a rendkívül magas árak miatt nehéz helyzetben van, a piaci szereplők – így a piacvezető Pannonmill is – veszteséges. „A malomipar ugyanakkor a napi ingadozásokon túl alapvetően egy türelmes piac, a liszt nem divattermék, ráadásul az ágazaton belül nagyon erős a verseny. Ezért a siker kulcsa a hatékonyság, amelynek megteremtése fokról fokra végezhető, aprólékos munkát igényel.”
A hatékonyság mellett a verseny másik eszköze lehet a marketing, ezen belül a tudatos márkaépítés. „Alapanyaggyártóként nehéz feladat márkát építeni, de úgy gondoltuk, hogy nekünk, a piacvezetőnek kell elkezdeni ezt, hogy ezzel is előnyre tegyünk szert.” A korábban a prémium kategóriába pozicionált Vitamill liszt mellett nemrégiben kialakították a Nagyi Titka elnevezésű, elsősorban az érzelmekre ható márkát.
A malomiparban komoly, régi szereplők dolgoznak, sokuk évtizedek óta meghatározó pozíciót tölt be az ágazatban. „Én az életkorommal a megújulást képviselem, ha akarom, ha nem.”
1991-ben szerzett diplomát a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen, ezután a Philipsnél, majd a Pannon GSM-nél dolgozott. Több más munka után kötött ki a Pannonmillnél. Angolul és németül beszél, elvált, két gyermek apja, hobbija a kosárlabda, a tenisz és a futás.
1991-ben szerzett diplomát a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen, ezután a Philipsnél, majd a Pannon GSM-nél dolgozott. Több más munka után kötött ki a Pannonmillnél. Angolul és németül beszél, elvált, két gyermek apja, hobbija a kosárlabda, a tenisz és a futás. A cég A Pannonmill Malomipari Zrt. az osztrák LLI Euromills tulajdonában álló, Magyarországon piacvezető malomipari társaság. Az országban három malmot üzemeltető vállalat évente 220 ezer tonna búzát használ fel, amelyből 170-180 ezer tonna lisztet állítanak elő. A legutóbbi üzleti évben 13,8 milliárdos árbevételt értek el. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.