A legfontosabb kérdés, hogy fenntarthatóbb lesz-e a települések gazdálkodása, nem dönthető el világosan. Egyértelmű pozitívum, hogy nehezebben vehetnek fel és így pazarolhatnak el az önkormányzatok hiteleket, bár kényesen oda kell figyelni arra, hogy ez ne sértse a helyhatóságok autonómiáját. E mellé azonban beillesztenek a rendszerbe egy új, járási szintet, amely mellett megmaradnak a megyék, a kistérségek, de még a társulások is – összességében vajon mennyivel nőnek így a költségek?
Örömteli már önmagában a tény is, hogy végre egy kormány hozzá mer nyúlni az önkormányzati feladatok és bevételek rendszeréhez. Helyes a meglátás, hogy a helyi adókról minden település maga döntsön, s az is régi kérése a városvezetőknek, hogy mérsékeljék a feladatkört, amelyet kötelezően az önkormányzatnak kell ellátnia. De itt sem lehet ennyire tiszta a kép. Bármely jómódú város lakói megkérdezhetik, hogy miért venne el az állam az ő lakhelyüktől adóbevételt, csak hogy olyanokat támogassanak, ahova nem szívesen telepednek le cégek.
A döntések nagy része azonban politikai lesz, nem szakmai. Ez pedig hozhat még érdekes változásokat. Hogy szavazna például 75 kormánypárti polgármester-képviselő is arra, hogy a két pozíciójuk közül az egyikről le kelljen mondaniuk? Milyen alkut kell ajánlani nekik, hogy önként vállalják a nagyobb pénzügyi szigort? Hányan mennének a járások élére, ha kiesnek a közel felére csökkentett létszámú parlamentből? Az átlagosnál nagyságrendekkel izgalmasabb vitákat várhatunk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.