Az szigort hozott volna, ez engedékeny lenne. Az akár a választáson való indulástól is eltiltotta volna a városukat eladósító vezetőket, ez még több időt és mozgásteret is hagyna nekik, nehogy meginduljon a vagyonfelosztás.
Mozgásba lendült a Fidesz önkormányzati lobbija. Amit mindenki előrevetített: egy olyan frakcióban, ahol hetvenöt polgármester ül, szinte a lehetetlennel egyenlő próbálkozás olyan törvényeket átvinni, amelyek az önkormányzatokat érintik rosszul. Ugyanez a csoport azonban híres a frakciófegyelméről is – mi történik, ha a kormány erősen arra irányítaná őket, hogy a saját városi érdekükkel menjenek szembe? Ez a dilemma látszik már a két álláspontot képviselők személyén is: Tállai van magasabb pozícióban, Kósa már évtizedek óta a Fidesz erős embere. Megjósolhatatlan, kinek a kívánságai teljesülnek.
Ráadásul ez az ellentét egy olyan törvénymódosítás tervezeténél jött elő, amely kis jelentőségű az igazán nagy javaslathoz, az új önkormányzati törvényhez képest. Amióta annak a tervezetével előállt a kormány, szinte naponta hallani egy-egy fideszes polgármesterről, aki állítólag a színfalak mögött élesen bírálta a terveket. S ez érthető is: egy ekkora átalakítás nem vihető végig érdeksérelmek nélkül.
Ahhoz persze nagyobb meglepetésnek kellene történnie, hogy végül a szavazáskor ne zárjanak össze a kormánypárti képviselők, s hogy a parlamenten kívüli fideszes polgármesterek ne magyarázzák meg saját városukban, miért jó a javaslat. Mégis, most láthatjuk meg igazán, mennyire erős a kormánypárt, s mennyire az a kormány. Mert szimbolikus kérdésekben könnyű volt egyetérteni. A nagy játszma most jön csak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.