Ezeknek a tarifáknak nem szabad indokolatlan költségelemeket tartalmazniuk – eddig sem volt szabad –, viszont illő lenne megtéríteniük a távhőellátás indokolt költségeit. Ha az utóbbi mégsem cél, akkor a döntéshozónak meg kell határoznia, hogy az érintett szolgáltatókat és termelőket milyen forrásból kell kompenzálni, hogy el tudják látni a feladatukat, és fejleszthessék a tevékenységüket. Máskülönben romlik a szolgáltatás minősége, ellehetetlenül a szakma, és pont a kívánatos cél nem valósul meg, a minőségi és tisztességes áron kínált távhőszolgáltatás.
Az indokolt költségek nagy része persze merev, ezért a kormány besegített a lejjebb szorításukba. Előírta, hogy az egyetemes piacra szánt gáz nagykereskedelmi árába 30 százalékos súllyal be kell keverni az orosz importénál olcsóbb hollandiai tőzsdei árat. Kár, hogy erről a gázról a fűtőművek lecsúsztak, mert addigra már ki kellett lépniük a versenypiacra.
Sebaj, a kormány két további utat is jó szándékkal kövezett ki nekik. Megteremtette a feltételét, hogy az állami tulajdonú, de ettől még nyereségérdekelt MVM Partner a nyomott piaci gázárak alatt adhasson el gázt a távhőtermelőknek, és lehetővé tette az áramvásárlóknak, hogy az áramtőzsdén keresztül bespájzolhassanak a hőtermelők átlagosnál drágább áramából. Hogy, hogy nem, sem az MVM Partner, sem az áramvásárlók nem használták ki e remek lehetőségeket.
Már csak egy dobása maradt a jogalkotónak: az egészet helyre kell tennie egy jó, „kecske is és káposzta is” távhőártörvénnyel. Olyannal, amely kordában tartja a távhőárakat, élni hagyja az arra érdemes távhőcégeket, s mindennek az árát nem másokkal fizetteti meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.