Bár a közel egy évig húzódó tárgyalások eredményeképpen május végére sikerült tető alá hozni a bankokkal egy kompromisszumos megoldást, annak részleteit még az utolsó pillanatokban sem sikerült tisztázni. Az csak a kisebbik baj, hogy egy olyan egyszerű kérdésben, mint a közjegyzői díjak mértéke, miért kell mindössze egy nappal az árfolyamgát rendszerének bevezetése előtt egyeztetni. Jóval nagyobb probléma, hogy sem a bankok, sem az ügyfelek nem tudják, mi lesz 2015-től, amikor az átmeneti lehetőség megszűnik. Enélkül ugyanis nemcsak felelős döntést hozni lehetetlen a belépésről, de jogilag is aggályos az utólagos rendeletalkotás.
A kormánynak persze igaza van abban, hogy sem a devizahitelek elterjedéséről, sem a svájci frank árfolyamának elszabadulásáról nem ő tehet. Az „ősbűn” a korábbi kormányoké, amelyek rossz gazdaságpolitikája magas forintkamatokat eredményezett, és amelyek nem fékezték meg időben adminisztratív eszközökkel a jólét illúzióját kínáló devizahitelezést. Az is nyilvánvaló, hogy a terhek ide-oda rakosgatásával a svájcifrank-hitelek problémáját még jó ideig nem lehet megoldani.
Lassan azonban ott tartunk a felelőtlenségben, mint néhány évvel ezelőtt. Nem az árfolyamgát lehetőségével van a legnagyobb baj, hanem azzal, hogy a kormány – a belső fogyasztás visszaesésétől tartva – úgy igyekszik „minél több” embert a védőernyő alá terelni, hogy közülük még a legtájékozottabbak sem lehetnek képesek lépésük minden következményét felmérni. Ami pedig legalább ekkora baj, hogy a bankoknak sem lehet pontos képük hitelportfóliójuk minőségéről. Mindenki csupán a folyamatok jobbra fordulásában bízik. Pedig épp 2011 mutatta meg, hogy ez mennyit ér.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.