Ha az előző mondat első nekifutásra nem lett volna világos az olvasónak, ne e cikk szerzőjét okolja ezért. Ő ugyanis ugyanolyan értetlenül áll a tervezett módosítás előtt, mint vélhetően a munkaadók. A személyijövedelemadó-rendszer progresszivitását biztosító adójóváírást ugyanis most olyan átmeneti rendszerrel kívánja felváltani a kormány(párt), amelynek adminsztrációja komoly erőfeszítést igényel majd a vállalkozásoktól.
Ráadásul nem csak a bürokrácia növeléséről van szó. A munkaadóknak ugyanis az adókedvezmény elnyeréséhez azokban a jövedelemkategóriákban is végre kell hajtaniuk béremeléseket, amelyek után egyáltalán nem kapnának ellentételezést. A korábbi durva állami beavatkozások után így most ismét csak nekik kellene megfinanszírozniuk a kormány által megfelelőnek tartott bérszínvonalat.
Nem kell különösebb jóstehetség annak megválaszolásához, hogy mindez hova vezethet. Sok, túlélésért küzdő cég csak úgy tudná kigazdálkodni az elvárt béremelést, ha egyes dolgozóit elbocsátja. A magasabb mukaerőköltség rontja Magyarország regionális versenyképességét. Az adminisztráció értelmetlen fokozása is lohasztja a vállalkozói kedvet: a bérkompenzációs rendszer mellett érdemes még megemlíteni az újból elburjánzó „kisadókat” vagy a rendszeridegennek kikiáltott egyszerűsített vállalkozói adó vesszőfutását.
Mindez azért különösen lehangoló, mert a kormány másfél évvel ezelőtt helyes irányokat vázolt fel a gazdaságpolitikában: a munkavállalás ösztönzését keresleti és kínálati oldalon egyaránt, a bürokrácia drasztikus leépítését és az üzleti környezet javítását. A kétharmados parlamenti többség ellenére ezekből eddig vajmi kevés valósult meg, és azt is sikerül rendre felülírni rossz döntésekkel. Mert valakit mindig kompenzálni kell...
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.