Az országos politika alakítói néha mintha szintén nem tudnának mit kezdeni ezzel a környékkel. A baj csak az, hogy az ő esetükben teljesen komolyan is kell venni, amit mondanak. A magyar politikában népszerű szokás vidékfejlesztési stratégiákban gondolkozni, ahogy terveket szövögetni Budapest fejlesztéséről is az. A kettő közt azonban elvész közel nyolcszázezer ember lakhelye. Az a gyűrű, amely már nem a főváros, nem is lehet minden kérdésben együtt kezelni Budapesttel, megvannak a saját falvainak és városainak speciális kapcsolatai és önálló kistérségei, de közlekedésben és gazdaságban mégis szervesen kapcsolódik a fővároshoz.
Nem Budapest, de nem is úgy vidék, mint mások – ez a probléma immár évtizedek óta jelent megoldhatatlan kihívást a döntéshozóknak, pártállástól függetlenül. Ami pedig újabban történik, az tökéletesen mutatja, hogy a központi szabályozást olyan emberek készítik, akik nem ezen a vidéken élnek. Itt van példának a járáshatárok megrajzolása: a térképen lehet, hogy egységesnek látszik az, amit Budapest környékéből csinálnak, a gyakorlatban viszont olyan településeket tesznek egybe, amelyek közt közvetlen közlekedés néhol nincs is. De még a térképi egység sincs meg mindenhol, a váci járás formáját például, amelyet majdnem kettévág a szentendrei, inkább egy absztrakt festményhez lehet hasonlítani, mintsem ésszerű tervezés eredményéhez.
A megoldás nem egyszerű. Túl sok érdek ütközik a települések közt, kemény kompromisszumok kellenek. De ezt nem lehetetlen elérni, csak épp meg kell hallgatni azokat, akik közvetlen közelről látják, hogyan élnek ezek a települések. Úgy viszont, ha nem a terepen, hanem az elvi síkon dolgozók keresnek megoldást, nagy eredmények alig fognak születni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.