Ha azonban hozzátesszük, hogy 2005-ben hoszszas alkudozás után – akkori árfolyamon – mintegy 8000 milliárd forintnak megfelelő összeget harcolt ki a kormány, és hogy az ennek lehívásához szükséges projektekről jövő év végéig dönteni kellene, mindjárt nem tűnik olyan pörgősnek az ÚSZT számlálója. Nem kérdés, szükség van-e erre a pénzre, ahogy az sem, politikai szempontból is sikert ér el az a kormányzat, amelyik megfelelő hátteret, segítséget nyújt a források lehívásához. Ennek ellenére az elmúlt időszak nem erről, sokkal inkább a Brüsszellel szembeni szabadságharcról szólt Magyarországon. Hogy ez politikailag mennyire kifizetődő, majd kiderül a következő választások idején; hogy gazdaságilag mi értelme van, arra könnyebb válaszolni: az égvilágon semmi.
Persze furcsa hangzavart idézne elő, ha ugyanolyan hangosan hirdetnék azt, hogy Magyarország a saját útját járja és azt, hogy ezt részben az uniós pénzből betömött kátyúk felett teszi. De azt is nehéz megmagyarázni, a kormánynak miért az utolsó pillanatban lesz igazán sürgős felgyorsítani a pályázati, kifizetési folyamatot, amikor az elődje idején tapasztalt lassúságot már számtalanszor bírálta.
A gyorsítással kapcsolatos híreket mindezek ellenére csak üdvözölni lehet, ám ennyi nyilván nem lesz elég ahhoz, hogy 2013, vagyis az uniós költségvetési ciklus végére minden strukturális forrást a kezünkben tudhassunk. A pályázati kedv felélesztéséhez saját forrásra is szükség lenne, ám amíg a cégek az elvárt bérkompenzáció terheit nyögik, sőt, az állami támogatások – így a nemzeti részfinanszírozással kifizetett strukturális források – felhasználásához a bérkiegészítés egyenesen elvárt, addig aligha lehet a pályázói kedv hirtelen feléledésére számítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.