A városházi indoklás szerint ugyanis sietve töltötte ki a nyilatkozatot. Lehetne ezen élcelődni, nevethetnénk, hogy nem sokan felejtenénk el, ha polgármesterek lennénk a szülővárosunkban – de a kérdés, hogy mi mást felejthet el egy-egy polgármester képviselő, amikor sokkal fontosabb városi ügyekről van szó, egyáltalán nem vicces. Az embernek megvannak a fizikai korlátai, egy várost irányítani és egy ország vezetésében részt venni külön-külön is teljes embert kívánnak. Nem véletlen, hogy a kormány fontos lépései közül a közbeszédben az egyik legkevesebb vitát e két poszt elválasztása generálta.
A legtöbb polgármester jelentős munkát alig végez a parlamentben, az átlagválasztó valószínűleg nem tudná fejből sorolni legtöbbjük törvényjavaslatait. Ellenpéldákat persze fel lehet hozni. Jogos a felvetés, hogy egy sikeres polgármester jól lobbizhat a városa érdekeiért a parlament folyosóin. Fel lehet sorolni néhány példát – mint Kósa Lajosét, Rogán Antalét vagy Botka Lászlóét –, akik otthon és a Kossuth téren egyaránt fontos személyek. De kisebbségben ők vannak a listán.
Ami miatt mégsem lehet egyértelműen, doktriner módjára leszögezni, hogy ne lehetne ugyanaz az ember polgármester és képviselő, az egy egyszerű kérdés: és ha a választói ezt szeretnék? Aki a parlamentben ül, nem véletlen került oda, ha pedig valakinek nem tetszett, hogy két posztot is betölt, nem volt köteles rá szavazni.
Így a polgármesterek jövedelmei közül a leginkább vita feletti az a közel kétszázezer forint, amely a győri Borkai Zsoltnak jár havonta az alapbérén túl: az olimpiai bajnoki életjáradék. Legalább róla biztosan tudjuk, hogy a fizetése egy részét azért kapja, mert egykor dokumentáltan a világ legjobbja volt az akkori szakmájában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.