A versenytársak azonban azonnal növelték termelésüket, hogy betöltsék a piaci rést. Volt olyan gyártó, amelynek sikerült és volt, amelynek nem.
Az Európai Unió előnyhöz jutott, hiszen gépkocsigyártása tavaly 3,5 százalékkal, 17,7 millióra nőtt, ebből nagyjából 5 millió járművet exportált az elmúlt évben. A közelmúltban azonban a FIAT-vezér Sergio Marchionne – úgy is, mint az európai autógyártó szövetség elnöke – komoran azt jósolta, hogy mind az unióra, mind autóiparára komoly kihívás vár ebben az évben. Szerinte ugyanis Európa kritikus helyzetben van, hiszen a piacok nyugtalanul figyelik, vajon sikerül-e megbirkózni a szuverén adósságválsággal, és hogy kezelhető-e az euróövezet ezer gondja.
Ebben a helyzetben meg kell erősíteni az unió iparát – érvelt Marchionne. Sajnos azonban mintha késő lenne. Idén februárban ugyanis a német személyautó-gyártás 3 százalékkal szűkült, és az iparág másik nagyhatalma, a francia is komoly nehézségekkel küzd. A La Lettre Voiture Neuf szerint a múlt hónapban a Renault megrendelései 28, a FIAT-é 25 százalékkal csökkentek, a Peugeot és a Citroen pedig 8, illetve 7 százalékkal kevesebb rendelést kapott.
Mindez igen rossz hír a nagyrészt kis- és közepes vállalkozásokból álló magyar járműalkatrész-gyártó szakma számára. Az ágazat 2010-ben elért 2880 milliárd forintos árbevételének 92 százaléka származott a főként az Európai Unióba irányuló kivitelből. Egyrészt tehát örülhetünk annak, hogy az Audi, a Mercedes és az Opel egyenként is sok százmillió eurós beruházást hajt végre Magyarországon, ám a magyar autóipari beszállítók bizony nem csak nekik gyártanak. Úgyhogy drukkoljunk csak a többieknek is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.