Ez viszont nem elsősorban a rendelet hibája, hiszen az önmagában nem rossz: az ügyfél ugyanis elvben jelentős, ám az idő múlásával fokozatosan csökkenő kamattámogatást vehet általa igénybe, új és használt lakáshoz egyaránt. Annál nagyobb gondot jelent ugyanakkor, hogy a feltételek miatt nagyon szűk marzs marad a finanszírozó bankoknál, amely a jelenlegi körülmények között nyilvánvalóan nem elég. Így nem véletlen, hogy alig néhány szereplő kezdte el árulni a konstrukciót.
Viszont az is egyértelmű, hogy az otthonteremtés támogatásának a mostani piaci környezet sem kedvez, vagyis a jobb körülmények között gond nélkül működő rendszer jelenleg nem életképes.
A makrogazdasági mutatók rosszak, nincs gazdasági növekedés, és ami még nagyobb baj, kereslet sem igazán mutatkozik a támogatott hiteleknél potenciális ügyfeleknek tekinthető családok részéről. Ezen a helyzeten csak egy olyan konstrukció segíthetne, amely jóval szélesebb kör számára, és a most elérhetőnél sokkal kedvezőbb feltételekkel biztosítaná a lakásfinanszírozást.
Viszont ez mindjárt azt feltételezné, hogy a költségvetést terhelő részt a mostaninak többszörösére emelje a kormány, ez pedig a jelenlegi körülmények között gyakorlatilag lehetetlen: nem lehet – mint ahogy tették azt 2001 után –
százmilliárdokat kitenni az ablakba, évtizedes időtávon támogatva a lakásvásárlókat. Ennek megfelelően hiába van ismét napirenden a téma, gyökeres mértékű előrelépésre nem nagyon lehet számítani. A legvalószínűbb forgatókönyv az lehet, hogy egy-két, inkább kozmetikai jellegű változtatást beépítenek a jogszabályba: ám ettől növekedés egész biztos nem lesz a lakáshitelpiacon. Csapdahelyzet van tehát, amelyből egyhamar nem is lehet kitörni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.