Az első fázis mindig az ötlet, amely rövid, ütős, és megtetszik a döntéshozónak. Lényege általában olyan intézkedés, amely nem megszorítás, kevés ráfordítással jár az állam részéről, viszont azonnali és magas bevételt ígér az államkaszának. Például: a pénztárgépek bekötése a NAV-hoz, a használatarányos útdíj kivetése a teherautó-forgalomra, a nyerőgépek bekötése központi szerverekre, a Svájcban parkoló vagyonok megadóztatása.
A második fázis az optimista számítgatás. Anélkül, hogy a lakosság megérezné vagy a kormányt tenné felelőssé érte, a költségvetés hatalmas bevételekre tehet szert. 95 milliárd! 100 milliárd! 10 milliárd! 350 milliárd!
Harmadik fázis: az elképzelt bevételekből azonnali kampányígéretek bemondása, mint a 13. havi nyugdíj vagy nyugdíjkiegészítés, rezsicsökkentés, minimálbér-emelés kompenzációval, pedagógus-béremelés.
A negyedik fázisban jönnek a gondok: az államapparátus nem képes megfelelő törvényt hozni, ami a célhoz vezetne, a lobbicsoportok maguknak akarják a közbeszerzési megbízásokat, a jogászok nem tudják elkerülni az uniós kötelezettségekből és a magyar törvényekből következő akadályokat. A projektek csúsznak, káoszba fulladnak, sokszor nevetség tárgyává lesznek.
Aztán jön az ötödik fázis, itt tartunk most. Csakazértis – ez a lényege. Ilyenkor a szabályok nem számítanak már, az ötleteket erőből oldja meg az állam, abban a hitben, hogy jót cselekszik három fronton. Javítja a költségvetési egyenleget, kedvez a gazdasági holdudvarnak és növeli a kormány gazdaságpolitikai mozgásterét.
A hatodik ütemben a projektek vagy elhalnak (hogy új, még hangosabb ügyek vegyék át helyüket) vagy megvalósulnak (hogy eddig nem ismert problémák megoldására serkentsenek).
A cél világos: a kormány év végére szeretne kikerülni a túlzottdeficit-eljárásból, megúszni egy IMF-felügyeletet, és feltölteni legalább 500 milliárd forintnyi szabad pénzzel az államkasszát. Aztán ráfordulni vele a kampányra, nyerni a választásokon, és máris léphetünk újra az eső fázisba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.