BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A fordulat éve?

2014.01.20., hétfő 05:00

A hazai e-kereskedelmi piac meghatározó szereplőitől egyre gyakrabban hallom, hogy úgy érzik, fordulóponthoz érkezett itthon is az online értékesítés, valami megmozdult a piacon. Az tény, hogy 2013 rendkívül komoly változásokat hozott, és nem csak az új szereplők megjelenése dobta meg a forgalmat, de a magyar fogyasztók is kezdenek rászokni a webes vásárlásra.

A hazai internetes kiskereskedelmi piacot folyamatosan elemző eNET a múlt évre valamivel 200 milliárd forint feletti forgalmat prognosztizált a kosaras rendszerben értékesítő netes boltok esetében, ami nagyjából 13 százalékos növekedést jelentene 2012-höz képest. Az elmúlt esztendő történései alapján ugyanakkor nem lenne nagy meglepetés, ha a vártnál nagyobb bővülésről lehetne beszámolni. Elég csak arra gondolni, hogy a Tesco tavasszal jelent meg ebben a szegmensben, és akkor még nem lehetett tudni, hogyan boldogul az online értékesítéssel, de piaci információk szerint a várakozásokat túlszárnyaló forgalmat ért el az üzletlánc a világhálón is. A Tesco egyébként jó példa arra, hogy az internet lassan megkerülhetetlenné válik az eddig csak offline értékesítő áruházak számára.

A képet ugyanakkor árnyalja több tényező is, így például hiába fejlődik évről-évre látványosan az online értékesítés, még mindig csak nagyjából 3 százalékát adja a kiskereskedelmi piacnak. Emellett az Eurostat adatai alapján a weben vásárlók aránya még mindig alacsony Magyarországon az Európai Uniós átlaghoz viszonyítva, igaz 2013-as értékek még nem állnak rendelkezésre, így előfordulhat, hogy ezen a területen is változás történt.

Egyre nagyobb problémát jelent ugyanakkor a 27 százalékos áfa, ugyanis a külföldről Magyarországra értékesítő cégek bizonyos termékek esetében még a magasabb szállítási költségek ellenére is komoly árelőnyt tudnak elérni az itthonról szolgáltató vállalkozásokkal szemben.

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.