A hazai e-kereskedelmi piac meghatározó szereplőitől egyre gyakrabban hallom, hogy úgy érzik, fordulóponthoz érkezett itthon is az online értékesítés, valami megmozdult a piacon. Az tény, hogy 2013 rendkívül komoly változásokat hozott, és nem csak az új szereplők megjelenése dobta meg a forgalmat, de a magyar fogyasztók is kezdenek rászokni a webes vásárlásra.
A hazai internetes kiskereskedelmi piacot folyamatosan elemző eNET a múlt évre valamivel 200 milliárd forint feletti forgalmat prognosztizált a kosaras rendszerben értékesítő netes boltok esetében, ami nagyjából 13 százalékos növekedést jelentene 2012-höz képest. Az elmúlt esztendő történései alapján ugyanakkor nem lenne nagy meglepetés, ha a vártnál nagyobb bővülésről lehetne beszámolni. Elég csak arra gondolni, hogy a Tesco tavasszal jelent meg ebben a szegmensben, és akkor még nem lehetett tudni, hogyan boldogul az online értékesítéssel, de piaci információk szerint a várakozásokat túlszárnyaló forgalmat ért el az üzletlánc a világhálón is. A Tesco egyébként jó példa arra, hogy az internet lassan megkerülhetetlenné válik az eddig csak offline értékesítő áruházak számára.
A képet ugyanakkor árnyalja több tényező is, így például hiába fejlődik évről-évre látványosan az online értékesítés, még mindig csak nagyjából 3 százalékát adja a kiskereskedelmi piacnak. Emellett az Eurostat adatai alapján a weben vásárlók aránya még mindig alacsony Magyarországon az Európai Uniós átlaghoz viszonyítva, igaz 2013-as értékek még nem állnak rendelkezésre, így előfordulhat, hogy ezen a területen is változás történt.
Egyre nagyobb problémát jelent ugyanakkor a 27 százalékos áfa, ugyanis a külföldről Magyarországra értékesítő cégek bizonyos termékek esetében még a magasabb szállítási költségek ellenére is komoly árelőnyt tudnak elérni az itthonról szolgáltató vállalkozásokkal szemben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.