Ennek köszönhetően pedig tavaly tíz százalékkal nőttek a szállodák bevételei is. A nemzetgazdasági tárca szerint már 2012 is rekordév volt, ugyanakkor 2013-ban minden lényeges mutató tekintetében sikerült javítani.
A siker persze relatív. A bevételek növekedését legalább fele arányban a gyenge forint okozta. Nem azért jönnek hozzánk a külföldiek, mert valami hatalmas turisztikai attrakcióval sikerült előrukkolnunk, hanem mert olcsók vagyunk. Pedig 2007 és 2013 között 1132 turisztikai projekt mintegy 292 milliárd forint uniós támogatást nyert el.
Lehet elég lett volna száz olyan projekt, ami valóban felkelti a turisták figyelmét. A hírek szerint a következő hétéves ciklusban megint legalább ennyi támogatást szeretnének adni az ágazatnak. Csak remélni tudom, hogy ezúttal valamivel racionálisabb döntések születnek.
A szobafoglaltsági mutató is majdnem elérte az ötven százalékos álomhatárt, ami 2007 óta a második legjobb eredmény. A világban azonban egy rentábilis szálloda már aggódni kezd, ha hatvan százalék alá megy a telítettsége. Egyre több az orosz és a brit vendég, de a kiemelkedően fontos német piaccal komoly gondok vannak. És erre érdemes nagyon odafigyelni, ugyanis a német piac megegyezik az osztrák, orosz és brit összforgalmával.
A turizmusnál azonban bőven akad rosszabb formát mutató ágazat. Az EU-ban is rekord eredmények születtek: a vendégéjszakák száma 1,6 százalékkal 2,6 milliárdra emelkedett. Döntően még mindig több ember utazik a saját országán belül. Nálunk viszont a magyar lakosság jelentős része tavaly sem utazott turisztikai céllal sehova, sem hétvégére, sem hosszabb időre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.