Növekedett a pedagógus szakokra jelentkezők száma! – hangoztatta harsonaszóként mostanában mind a köznevelésért és a felsőoktatásért felelős államtitkár az oktatásban bevezetett reformok jogosultságának és eredményének egyik ékes bizonyítékaként. A számokkal ténylegesen bizonyítható érdeklődés növekedését főként abban láttatják, hogy a pedagógus életpályamodell, és az azzal járó béremelés jelentős vonzerőt jelent a felsőoktatásba jelentkezők számára. Azt biztosan nem lehet kizárni, hogy a minimálbérhez kötött, pályakezdőként bruttó 30-40 ezer forinttal megnőtt (és a további években még 10 százalékokkal emelkedő) fizetés jelentősebb csábítást jelenthet a korábbiakhoz képest.
Sokan azonban nem a némiképpen emelkedő, a piaci szférához képest még mindig alacsonyabb bérek miatt választják a tanári szakokat. Igen alacsony pontszámokkal, 240-260 ponttal (az orvosi szakra 400 pont feletti teljesítmény kell) ugyanis be lehet jutni egyes tanári szakokra, egyes természettudományos képzésekre megfelel a 3-as fizika és kémia jegy is. Így lehet az, hogy egy rendőrtiszti főiskola felvételijén elvérzett fiatal végül fizikatanárként nyer felvételt.
Az érdeklődést az is növelte, hogy az állam szerint egyes területeken túlképzés folyt, ezért szűkítette az államilag finanszírozott helyek számát, többek között a jogászképzéseken. Így sokan inkább olyan államilag még támogatott helyre jelentkeztek, ahol még a pontszámok sem túlzottan acélosak, vagyis a pedagógus szakokra.
A tanárképzésben a jelentkezők számának növekedése örvendetes, mivel így elvileg több felkészültebb és magas tudású fiatalt lehetne kiválasztani a tanári pálya számára. Erre szükség is lenne, hogy emelkedjen a nívó. Azonban például a természettudományos szakokon felzárkóztató képzést kell tartani a hallgatóknak, akik pedig végül elérik a diplomát, nagy részük végül nem megy el tanárnak, hanem még jobban fizető állást keres. Így főként nem béremelés, hanem az alacsony pontszám és az ingyenes képzés tereli a pedagógusképzés felé a hallgatókat, ami nem fogja jelentősen emelni az oktatás nívóját.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.