Többet autózunk, mint egy éve. 2014 első felében 5,3 százalékkal több benzint és dízelt adtak el a hazai piac nagy részét lefedő Magyar Ásványolaj Szövetség tagjai, mint 2013 azonos időszakában. A bővülés a gazdaság erősödésére utal, hiszen elsősorban az áruszállításban és a tömegközlekedésben használt gázolaj forgalmazása lendült be.
Az értékesítés bővülése emellett a jólét növekedését is mutathatja, még akkor is, ha csak a statisztikákból értesült sorsa jobbra fordulásáról a magyar lakosság nagyobb része. Kisebb része ugyanis egyre ritkábban tankolt 95-ös benzint abba az autójába, amelyhez 98-ast írtak elő, vagy már eleve olyan járműcsodát szerez be, amelynek a tankja vicsorogva rántja magára a sapkáját, ha nem prémiumbenzint, vagy -dízelt kínáló üzemanyag-pisztollyal közelednek hozzá.
Amiatt is fogyhatott több üzemanyag, hogy a forgalmazók sem ülnek ölbe tett kézzel. Árkedvezményeket kínálnak, szuper termékeket fejlesztenek ki, mindenféle más árucikkekkel és szolgáltatásokkal, hűségkártyákkal és ezek kombinációival csábítják és próbálják megnyerni az autósokat. Végül talán a rezsicsökkentés hatását sem szabad lebecsülni. Amit megtakarítunk a gázon, azt elköltjük a gázpedálon. Elsősorban benzines autókban, vagyis a gázolajat égető gazdaság ettől függetlenül továbbra is düböröghet.
Mégis jelentősen árnyalja a képet, hogy akkor is több üzemanyag fogy, ha ugyanazt a távolságot egyre öregebb autóval tesszük meg. A hazai gépjárművek átlagéletkora tavaly közel 12 évre változott a három-négy évvel korábbi, 9 évesről, az új autó eladások pedig megcsappantak. Az idén dőlnek az országba a használt import autók, és végre új autóból is több érkezett. Nem tudni, az autók átlagéletkor-változása hogyan hatott az üzemanyag-forgalomra. Vélhetőleg szerényen, a továbbiakban pedig remélhetőleg inkább csökkenést fog kiváltani. Autózni ugyanis kell, de nem mindegy, mennyiért.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.