Az elnöki „bring your own device” (BYOD) ügy Obama 2008-as első beiktatása óta tart, akkor az egész világsajtót bejárta a hír, hogy a vezető nem hajlandó megválni okostelefonjától, és a jól bevált munkaeszközt viszi magával a Fehér Házba is. A szakértők hiába érveltek jelentős biztonsági kockázatokat emlegetve, az elnök nem engedett, így hát elkészítették neki a mobil kémbiztos verzióját, nagyjából 3400 dollárért. Az ügy idén tavasszal ismét terítékre került, a The Wall Street Journal ugyanis azzal a hírrel borzolta a kedélyeket, hogy a Fehér Ház androidos készülékeket tesztel. A kérdés most az, vajon elengedi-e Obama a szívének oly kedves telefont. Az hiszem, a BYOD esettanulmánnyal nem foglalkozott még ennyit a világ.
Távol álljon tőlem, hogy bármilyen tekintetben az USA elnökéhez hasonlítsam magam, de tökéletesen azonosulni tudok Obama márkahűségével. Igaz, jómagam egy másik platform híve vagyok, de ugyanúgy ragaszkodom a mobilomhoz, mint az elnök. A telefonom privát- és munkaeszköz egyszerre: ezen bonyolítom a hivatalos beszélgetéseimet, a levelezéseimet, és ha kell, pillanatok alatt lehúzom róla az aktuális negyedéves eredményeinket. Ma már elemzéseket, értékeléseket és más üzleti megoldásokat nyújtó szoftverek százait telepíthetik a menedzserek kedvenc mobiljukra, tabletjükre vagy laptojukra, ha a cégük által felkínált eszközzel nem elégedettek.
És ez természetesen nemcsak a vezetők kiváltsága. A BYOD alkalmazása az egész vállalat számára hasznos lehet, különösen az olyan szektorokban, ahol a munkatársak többsége amúgy is meg van fertőzve a technológiával. Az Osterman Research piackutató szerint Amerikában már most kétszer annyian használják saját iPhone, iPad vagy Android készülékeiket a munkában, mint amennyien a cég által kiutalt eszközt. A Gartner szerint a vállalatok 38 százaléka 2016-ban már egyáltalán nem fog biztosítani céges készüléket a munkatársainak, és ez alól a PC vagy a laptop sem lesz kivétel.
A BYOD kétségtelen előnye, hogy a cég számára költségmegtakarítást jelent, de ami ennél is fontosabb: növeli a produktivitást és a „flow-t”, hiszen a saját megszokott (nem ritkán imádott) kütyüjével mindenki otthonosabban, gyorsabban dolgozik. Bracken Darell, a Logitech vezérigazgatója azt állítja, a BYOD bevezetése ösztönözte egyik legsikeresebb új termékük, a tablethez csatlakoztatható billentyűzet kifejlesztését. A kollégák ugyanis éppen saját iPadjeiken dolgozva szembesültek a körülményes „gépelés” problémájával, ezért kezdtek el gondolkozni a hathatós megoldáson. Az új termékcsalád azóta évi 300 százalékos növekedést produkál.
A BYOD ellen érvelők klasszikus példája a strandon felejtett okostelefon (a cég teljes mérlegbeszámolójával), vagy a gyermek által megkaparintott laptop, amelyen a fáradságosan összerakott prezentációval egyszer csak helyet cserél a Pókember harmadik része. Tegyük hozzá gyorsan, az ilyen esetek többsége azért kis odafigyeléssel és a családtagok ügyes „briefelésével” megelőzhető.
Ha hihetünk az előrejelzéseknek, a BYOD a következő évek meghatározó trendje lesz. Yacoov Cohen, egy feltörekvő technológiai cég vezetője szerint nem az a jövő kérdése, hogy milyen eszközt hoznak magukkal a dolgozók, hanem az, hogyan tudják versenyképesebbé tenni vele a vállalkozást. Valószínűleg igaza van, és ezzel az érvvel talán még Obama elnök is meggyőzhető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.