– Kedden jelent meg a gyorsjelentésük, amely szerint már ötödik negyedéve nyereségesek. Ezt hogy érték el?
– Egyrészt a portfólió most már folyamatosan nyereséget termel, túl vagyunk a kezdeti akvizíciós költségek finanszírozásán, másrészt szigorú költséggazdálkodást folytattunk az elmúlt másfél-két évben. Emellett javult az értékesítési csatornák hatékonysága és a befektetési eredményeink is jobban alakultak a tervezettnél.
– A törlések mennyivel járulnak hozzá ahhoz, hogy javul az eredmény?
– Van törlési nyereségünk is, de ez elenyésző mértékű.
– A díjbevételük eközben nagymértékben zsugorodik. Ez mivel magyarázható?
– A vagyonbiztosító esetében teljesen kiszálltunk bizonyos üzletágakból, portfólió-tisztításokat is végrehajtottunk. Augusztus 1-től az utas- és lakásbiztosítási bevételek sem hozzánk jönnek már, tehát még tovább csökken majd a díjbevétel, ez szándékos. Réspiacokra koncentráló vagyonbiztosítóvá akarjuk alakítani a céget. Az új, smart and beauty stratégiánk lényege, hogy nem nagyok akarunk lenni, hanem okosak és nyereségesek. Csak azokon a piacokon akarunk jelen lenni, ahol versenyképes termékeket, szolgáltatásokat tudunk nyújtani. A CIG Pannóniát olyan biztosítóvá szeretném tenni, amely nem mindenütt jelenlévő nagybiztosító, hanem a saját piacain az ügyfeleinek legjobbat adó, közepes biztosító. Az ügyfelek mellett kiemelt szempont a részvényesi érdekek figyelembe vétele is, vagyis stabilan nyereségesen akarunk működni. Az életbiztosítónál előre láttuk és terveztük a díjbevétel csökkenését. Azok az ügyfelek, akik 2009-2010 környékén a részvénykibocsátás során biztosítást kötöttek, most kezdik szüneteltetni a biztosítást, élve a hároméves évforduló után biztosított lehetőséggel. Ezért arra számítunk, hogy még jövőre is csökken majd a díjbevétel. Természetesen dolgozunk a folyamat megfordításán.
– A nyugdíjbiztosítás nem segít?
– Eddig 380 millió forint körüli díjbevételünk van ebből, ez körülbelül 30 százaléka az új portfóliónknak.
– Mennyire volt nehéz leszorítani a költségeket az MNB által elvárt szintre?
– A termékek összes elemét át kellett nézni, ami befolyásolta a TKM-eket, ez minden szereplő számára lemondásokkal járt. Bizonyos futamidőkre már nem tudunk olyan magas jutalékot fizetni, mint korábban, bónuszt is csak akkor tudunk adni, ha végigviszi az ügyfél 65 éves koráig a biztosítást. A vagyonkezelőnek is engednie kellett a díjaiból, és a mi profitmarzsunk is csökkent.
– Az év egészére milyen díjbevétellel és nyereséggel számolnak?
– Úgy látom, a díjbevételünk csökkenni fog 2013-hoz képest akkor is, ha a második félévünk erősebb lesz. Az új szerzéssel kapcsolatos terveinket hozni fogjuk, és remélem, hogy a tervezettnek megfelelő nyereséges évet zárunk.
– Osztalékot fog fizetni a cég?
– Ez áprilisban a közgyűlésen dől majd el. Nagy a nyomás, hogy legyen osztalék, és mi mindent megteszünk annak érdekében, hogy elegendő nyereséget termeljünk. Ehhez persze azt is meg kell várni, milyen kötelezettségeink lesznek a jövőben, milyen terheket rónak majd a cégre például az új szolvencia-szabályok.
1994-2003 között az ING cégcsoport különböző területein dolgozott, ügyvezető igazgatóként a nyugdíjpénztári, majd a munkavállalói juttatásokkal foglalkozó területeket vezette. 2003-2009 között a „Deloitte Magyarország” marketing és üzletfejlesztési igazgatója volt.
2009 októberétől a CIG Pannónia alternatív értékesítési csatornáért volt felelős, ezt követően pedig az értékesítési vezérigazgató-helyettesi pozíciót töltötte be. 2014. januárjától társaság vezérigazgatója.
1994-2003 között az ING cégcsoport különböző területein dolgozott, ügyvezető igazgatóként a nyugdíjpénztári, majd a munkavállalói juttatásokkal foglalkozó területeket vezette. 2003-2009 között a „Deloitte Magyarország” marketing és üzletfejlesztési igazgatója volt.
2009 októberétől a CIG Pannónia alternatív értékesítési csatornáért volt felelős, ezt követően pedig az értékesítési vezérigazgató-helyettesi pozíciót töltötte be. 2014. januárjától társaság vezérigazgatója. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.