Több mint 34 milliárd eurónyi támogatásról állapodott meg az Európai Bizottság a magyar kormánnyal, ami a hozzá szükséges önerővel nagyságrendileg 12 ezer milliárd forintos fejlesztést jelent a 2014–2020-as időszakban – közölte Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszte. Szerinte a pénzkiosztás rendszere az eddiginél sokkal egyszerűbb, átláthatóbb, bürokrácia- és korrupciómentes lesz.
Rögtön az elején le kell szögezni, hogy a bajba jutott Európa szekere ugyan árokba csúszott, de úgy látszik, még így sem csupán érdekelvű döntéseket hoz, ezért nem hagyja a félnótás Magyarországot az út szélén. Nem tudom, hogy a megállapodásba apróbetűs részként végül belevették-e, de gondolom Brüsszelben is mindenki számára egyértelmű, hogy a tömérdek európai pénz ellenére Magyarország nem lesz gyarmat. Ez a pénz ugyanis a mi jogos jussunk, jár nekünk, függetlenül a jogállamiságunk állapotától.
Kiemelten fontosnak tartja a kormány az úthálózat korszerűsítését, így ha sikerül egyszerűbben kiosztani a milliárdokat, akkor 2018-ig minden autópálya elérheti az országhatárt. Régen még korrupcióval fertőzött területnek számított az autópálya-építés, de ma már szerencsére elképzelhetetlen, hogy a közbeszerzési pályázatokon résztvevő vállalkozások előzetesen megállapodjanak abban, hogy melyikük melyik autópálya-szakasz kivitelezését szerzi meg. Arról pedig igazán nem tehet a kormány, hogy a bitumen ára az egekbe emelkedett, így kilométerenként már 3 milliárd forintért épülnek a sztrádák.
„A 2014-2020-as fejlesztési időszak érdemben fogja megváltoztatni az országot, a magyar nemzeti érdekkörben lévő kis- és középvállalkozásokat fogjuk támogatni” – jelentette ki a Miniszterelnökség vezetője. Csak remélni tudom, hogy ez az érdekkör valahol érintkezik azzal a mintegy 3,3 millió szegény emberrel, akiknek egy szeptemberi iskolakezdés is nehezen megoldható kiadást jelent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.