A kommunikáció most éppen nem erőssége a kormánynak, valahogy nem sikerül elmagyarázni olyan jól a döntéseket és azok hátterét, mint korábban. Nem csoda, hogy van a miniszterelnökben egy Rogán-nosztalgia, miszerint a frakcióvezető néhány mondatban el tudja mondani érthetően, amibe más csak belebonyolódik.
A belebonyolódások mind gyakoribbá válnak, ami nem csak a kommunikáció romlását jelzi, hanem azt is, hogy van mibe. Ráadásul mintha megváltozóban lenne a választók ingerküszöbe. Ez nem pusztán népszerűségi kérdés, azok a hazai cégek is választanak, akik fejlesztési döntéseket hoznak. Számukra a kiszámíthatóság, az átláthatóság, a biztonság borzasztóan fontos.
Sok-sok nüansz is elég egy negatív döntéshez. Például a NAV-elnök székének inogási együtthatója. Varga Mihály például azt mondta, hogy Vida Ildikó munkájával kapcsolatban eddig nem vetődött fel olyan kifogás, amely a leváltását indokolná. Majd így folytatta: „nincs olyan kormányzati szándék, hogy most azonnal el kelljen bocsátani”. Akkor mi is a kormányzati szándék Vida Ildikóval?
Erről annyi tudhatunk, mint amennyit a közbeszerzések döntési mechanizmusáról a miniszterelnök nyilatkozata után, miszerint „a különböző irányító hatóságok megteszik javaslataikat, és évek óta a kormány fejlesztési kabinetje hozza meg a döntéseket, amelyeket jóváhagyásért bevisznek a kormány elé”. Ebben nincs semmi különös, értelmezés kérdése, hogy tulajdonítunk-e neki olyan tartalmat, amiért már bajunk lesz vele.
Éppen ez az, ami megváltozóban van mostanában. Az a viszonyrendszer, amiben ezek a mondatok elhangoznak.
Az a nézőpont, amivel már azok is hajlamosak a kormány tevékenységét figyelni, akik még egy éve is vigyáztak arra, nehogy bírálat hagyja el a szájukat. Addigra válnak mind kritikusabbá, mire elismerhetnék végre a kormány és jegybank gazdaságpolitikai eredményeit. Mi ehhez képest Vida Ildikó posztja vagy egy uniós pályázat eldöntése? Semmi. És mégis! Rosszat jelent egy kormánynak, ha trendivé válik bírálni már a baráti cégvezetők körében is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.