Újabb bő két százalékkal csökkent a hitelintézeteknél foglalkoztatott munkavállalók száma az első negyedévben: mindez azt jelenti, hogy csaknem ezer ember tűnt el a rendszerből három hónap alatt, 2008 óta pedig nagyjából hétezer alkalmazottal – ami az akkori létszám közel 16 százalékát jelenti – dolgozik kevesebb a bankoknál és szövetkezeti hitelintézeteknél.
Az persze, hogy a hitelintézeti szektorban gyakorlatilag minden hatodik álláshely megszűnt az elmúlt hat-hét évben, több szempontból sem meglepő. Egyrészt a válság előtti időszakban azok a piaci szereplők is fiókhálózatot bővítettek, akiknek nem kellett volna, és olyan fejlesztések indultak a szektorban, amelyek évi tizenöt-húsz százalékos növekedést feltételeztek.
Ezt a hálózatot találta meg aztán a mögöttünk álló öt-hat év, így igazán nincs mit csodálkozni azon, hogy fokozatosan apadni kezdett a foglalkoztatotti létszám. A költségek faragásának kényszere mellett a hatékonyabb működés is egyre inkább jellemző lett a szektorra, vagyis nem csak a kevesebb bevétel, hanem az ésszerűbb működés is visszaköszön a számokban. A harmadik, nem elhanyagolható szempont pedig az, hogy az elektronikus csatornák használata mind a bankokra, mind az ügyfeleikre egyre inkább jellemző, ami ismét csak lehetővé teszi a dolgozói létszám mérséklését: elég csak az UniCredit tegnapi, az elektronikus szolgáltatások előtérbe tolására vonatkozó bejelentésére gondolni.
Meg kell állapítani viszont, hogy a természetes folyamatok mellett más aspektusa is van a létszám apadásának. A magyarországi piac ugyanis évek óta nem tartozik abba a körbe, ahová az anyaintézmények szerint komoly erőforrásokat kellene csoportosítani, ráadásul a hitelkereslet sem tudja elérni a kívánatos szintet a lakosság és a vállalatok bizonytalan kilátásai miatt. Ebből pedig az következik, hogy az itt hosszú távra tervező szereplők többsége is folyamatos lépéskényszerben van, a létszámot illetően is. Olyan lépéskényszerben, amit jelentős részben nem ők idéztek elő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.