Rövid időn belül a második magyar bezzegvállalkozást felépítő milliárdos érezte úgy, hogy cége elérte a korlátait, saját erőből nem tud tovább növekedni, így ki kell szállni, illetve le kell mondani az irányításról. Egy saját maga által felépített családi vállalkozásnál ez a legnehezebb üzleti döntés egy tulajdonos számára, hiszen az elhatározásnak nagyon erős érzelmi szálai is lehetnek, amelyek visszatántoríthatják a cégépítőt a racionális döntéstől.
A Fornetti most bejelentett eladása annyiban más, mint a Szentkirályi-sztori, hogy ennél a gyorsfagyasztott pékáruból birodalmat létrehozó Palásti József és a céget vezető Szabó József teljesen kiszállt a felépített cégből, csak tanácsadóként maradnak, ami egy ilyen üzletnél a vevő természetesnek számító biztonsági intézkedése. A Szentkirályinál Balogh Levente nem szállt ki az üzletből, de lemondott a többségi tulajdonlásról, hogy a márka egy nagyobb csoport részeként növekedni tudjon.
A dilemmájuk nem egyedi, jár még néhány magyar self-
made man milliárdos hasonló cipőben. Létrehozott egy cégbirodalmat, de a következő lépcsőhöz annyi pénz kellene, amennyi neki nincs, ha viszont nem fejlődik, azt kockáztatja, hogy akár még csökkenhet is cégének értéke, piaca. Választani kell: növekedni, összefogni vagy kiszállni. Összefogni viszont nem mindig van kivel, van, amikor csak felvásárlójelöltek akadnak a partnerek helyett.
A Szentkirályi és a Fornetti is tanítható fejezet a rendszerváltás utáni hazai gazdaságtörténelemből. Előbbi arra példa, miként válhat egy magyar márka pillanatok alatt piacvezetővé a multikkal szemben is. Utóbbi pedig arra, miként lehet egy hagyományosan lokális üzletből, a pékségből országos hálózatot építeni. Mindkettőnek akadt követője, de övék volt az úttörő szerep a kis magyar kapitalizmusban. Nagy halakká nőttek itt, de nem lettek elég nagyok ahhoz, hogy ők vásároljanak fel másokat. Márpedig a kapitalizmus már csak olyan, hogy a nagy halak általában megeszik a kicsiket. Vannak ágazatok, ahol vagy nagy hal lesz valaki, vagy azok tápláléka.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.