Nagyon sok helyen látni a Concorde Alapkezelő reklámját. Mi ennek az oka, kiket szeretnének megszólítani?
– Sok embernek van a Concorde Alapkezelő által kezelt alapja számos banknál, brókercégeknél. Nem mindenki tudja pontosan, hogy ki is a Concorde Alapkezelő, független magyar cég, Magyarország negyedik legnagyobb alapkezelője. Ezt a márkanevet nekünk építenünk kell, hogy tudják a jó teljesítményt mihez, kihez kötni. Emellett a most indult új online platformunkat is támogatnunk kell.
Miért pont Csányi Sándor reklámozza az alapkezelőt?
– Mert kedveljük Csányi Sándort, és a marketinges szakemberekkel együtt arra jutottunk, hogy első alapkezelőként aki tévéreklámot is bevállal, ő abszolút megfelelő személy a figyelem felkeltésére.
A színész neve szerepet játszott a kiválasztásában?
– A névegyezés nekünk is eszünkbe jutott, csakúgy, mint mondjuk a Kontroll című filmben alakított szerepe.
Miért válnak szét teljesen az Concorde Értékpapírtól, és indítanak saját befektetési szolgáltató céget?
– Nem válunk szét, ugyanis már öt évvel ezelőtt a korábbi többségi tulajdonos javaslatát megfontolva és elfogadva az alapkezelő menedzsmentje hitelfelvételeket követően kontrollt szerzett a társaságban. Ez valahogyan csak most került előtérbe, mivel mi létrehoztunk egy számlavezető céget – nem brókercéget! –, ezzel párhuzamosan pedig a Concorde Értékpapír indított egy alapkezelőt. Az alapforgalmazó indításának az oka, hogy a számos értékesítési csatornánk mellett egy sajátot is létrehoztunk, másrészt nem kizárt, hogy az internetes értékesítés egyre nagyobb szerepet kap majd az alapkezelői szektorban is. Lehet, hogy aki nem kezd ezzel időben foglalkozni, lemarad a versenyben.
Eddig főleg egy vagyonos privátbanki rétegre fókuszáltak. Az új szolgáltatással változik a célcsoportjuk?
– Van egy nagyon komoly privátbanki ügyfélkörünk 250 millió forint körüli átlagvagyonnal és egy olyan szolgáltatással, amelyet mi kezdtünk el közel húsz éve, nagyra nőttünk benne, és sokak számára ez minta ma a magyar piacon. Büszkék vagyunk rá, és ez továbbra is a kiemelt stratégiai terület, amelyre fókuszálunk. A szélesebb lakossági szegmenst bankokon, biztosítókon és brókercégeken keresztül szolgáljuk ki, most megnyitunk számukra egy alternatív formát is. Nem kell túldimenzionálni, ez egy lesz a sok közül. Innentől kezdve nemcsak az OTP-ben, az Equilornál vagy a Raiffeisenben és más helyeken férnek hozzá az alapokhoz, hanem a mi alapforgalmazónkon keresztül is. Ennek talán az az előnye, hogy direktebb kapcsolatba kerülhetünk az ügyfeleinkkel.
Milyen helyezést szeretnének elérni a piacon?
– A negyedik-hatodik hely megőrzésének örülnénk. Tekintve, hogy független szereplők vagyunk, nincs óriási hálózatunk, ez már önmagában is nagy eredménynek mondható. Nem fogjuk utolérni a harmadikat, de nem is cél, és nem a méret a lényeg. A személetünkön jól látható, hogy a Citadella alapunk növekedését próbáljuk korlátozni, holott áramlana bele pénz jócskán, és van még abszolút hozamú alapunk, ahol egy vagyonnagyság fölött szintén élnénk ezzel a lehetőséggel. Ez elég egyedi, azt hiszem. Fontos, hogy legyen akkora kezelt vagyonunk, amely jól tudja működtetni a szervezetet, de a portfóliókezelő számára is optimális mérettartományban mozogjon. Most nagyon jó helyzetben vagyunk, egészséges az árbevételünk, a nyereségünk, a marzsunk. Nyugodtan tudunk működni, jól tudjuk a kollégáinkat motiválni. A legfontosabb amúgy a szellemi műhely, a csapat. Ha ez nem kiüresedett lózung, az az igazi, mert ebből lesz később eredmény.
Új alapokat nem indítanak?
– Igazából nem látok most olyan új területet, ahol komoly hozzáadott értéket tudnánk adni a befektetőknek. Azt kell csinálni, amit tudunk, azzal pedig, amiről nem tudjuk, hogy tudnánk-e jól csinálni, óvatosan kell bánni. Két éve indítottuk a Superposition alapot, amelyet egy fizikus kollégánk, Szabó Dávid kezel. Ezt, ha továbbra is jól megy, jövőre megnyitjuk a nyilvánosság számára.
Továbbra is keresnek lehetőségeket külföldön?
– Igen, továbbra is azt gondoljuk, hogy az eddigi teljesítményünk alapot ad arra, hogy foglalkozzunk ezzel. Máltán, Ausztriában, az Egyesült Államokban, illetve a Kajmán-szigeteken vannak alapjaink. Építjük a teljesítményt, és dolgozunk az értékesítésen. A New York-i partnereink éppen a napokban vannak itt, Budapesten, igazgatósági ülésen. Ha sikerül jó hozamokat elfogadható kockázat mellett elérni, akkor sikerülhet nem?
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.