BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
tv

A Discovery további növekedési lehetőséget lát Magyarországon

A Discovery folyamatosan keresi a lehetőségeket a magyarországi növekedésre – nyilatkozta a Világgazdaságnak Victoria Davies, a Discovery Networks régióért felelős, nemrég kinevezett menedzsere.
2016.05.05., csütörtök 05:00

A magyarországi kábelcsatornák erősödése tavaly tovább gyorsult. Van-e még további potenciál bennük?
– Az elmúlt hónapok számunkra is nagyon sikeres voltak. A Nielsen legutóbbi mérései szerint portfóliónk az első negyedévben húsz százalékkal növekedett az előző év azonos időszakához képest. A Discovery Channel a legnézettebb tényszerű szórakoztató csatorna a piacon, a TLC fenntartja első helyét a nemzetközi női életmódcsatornák között, az IDX pedig megduplázta nézettségét 2015 első negyedévéhez képest.

Megfizetik a hirdetők a csatorna portfóliónövekedését?
– Általában a nagyobb nézettség nagyobb hirdetői érdeklődést eredményez, és ez a mi esetünkben is így van. Folyamatosan növekszik a hirdetők érdeklődése. A The Future of Advertising című kutatásunk eredményei azt mutatják, hogy a fogyasztók továbbra is érzékelik a tévé dominanciáját, és megértik, hogy a reklámokra szükség van a minőségi tartalmak létrehozásához.

A kábelcsatornák egy része nem reklámokból, hanem terjesztési díjakból él. Mi jellemzi e téren a Discoveryt?
– A portfóliónk esetében többé-kevésbé egyenlő a hirdetés és a terjesztés aránya a bevételekben, Magyarországon azért még a terjesztés dominál. Magyarországi portfóliónk jelenleg tíz fizetős csatornából áll, ebből háromban értékesítünk reklámokat helyi szinten, az Eurosport reklámértékesítése páneurópai szerződéseken alapul, a többi csatornánk bevétele pedig kizárólag a terjesztésből származik.

Elég vegyes a Discovery portfóliója: tudományos csatornától a női életmódmagazinon át a sportcsatornáig. Ez mennyiben nehezíti meg a reklámok értékesítését?
– A portfóliónk sokszínűsége egyértelműen erősségünk. Csatornáinkat tartalmi kínálatuk miatt is érdemes figyelembe venni a hirdetések tervezésekor. Jelenleg évente több mint 2,5 milliárd dollárt költünk tartalmainkra. A jómódú közönség szabadidejében néz minket, olyankor, amikor nyitottak arra, hogy a hirdetők megszólítsák őket. A férfi és női célcsoportokat egyaránt elérjük, és a hirdetési kínálatunkban kiaknázzuk a márkáink között szinergiákat.

Hány háztartásba jutnak el?
– Magyarországon a Discovery az első számú tényszerű szórakoztató tartalmat kínáló médiavállalat, a három legnagyobb szolgáltatóból kettőnél megtalálható. Csatornáink több mint kétmillió háztartásba jutnak el az országban.

Várható-e, hogy tovább terjeszkedik Magyarországon a Discovery?
– Folyamatosan keressük a lehetőségeket a növekedésre portfóliónk fejlesztésével vagy akvizíciókkal, így rengeteg lehetőséget látunk Magyarországon is. Ezenfelül az az ambíciónk, hogy minden eddiginél több emberhez juttassuk el az olimpiai játékokat ingyenesen, előfizetéssel és digitális platformokon, ezért keresünk potenciális partnereket a piacon.

Nemrég került a Discovery portfóliójába az Eurosport. Magyarországon rengeteg sportcsatorna van. Ilyen környezetben hogyan tud piacot szerezni vagy megtartani az Eurosport?
– Az a szándékunk, hogy az Euro­sport minden sportrajongó első számú választása legyen a prémium sporteseményekkel. Példaként említhetném, hogy 2014 óta a csatorna évente több mint nyolcezer órát közvetített, ebből több mint négyezer órát élőben, több mint ötven különböző sporteseményről. Ez teszi különlegessé az Eurosportot nemcsak a nemzetközi, de a magyarországi piacon is. Az Eurosport közvetítési jogai – mint például mind a három nagy kerékpáros körverseny, három tenisz Grand Slam-torna és a Bundesliga – értékesek a magyar közönség számára.

A magyarországi televíziós piacon tapasztalható tendenciák mennyiben illeszkednek vagy térnek el a régiós piactól?
– A régió minden országában évek óta észleljük az időeltolásos televíziózás fokozatos térnyerését. A nézői szokások folyamatosan változnak a technológia terjedésének köszönhetően. Az okoseszközök segítenek abban, hogy a nézők kedvenc műsoraikat útközben kövessék, megosszák egymással, mit néznek éppen – az okostelefonok, tabletek, a rengeteg applikáció gazdagabb élményt nyújtanak. Tartalomszolgáltatóként továbbra is szem előtt tartjuk, hogy ezekre a platformokra is vonzó tartalmakat gyártsunk.

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.