Minden valószínűség szerint ma a Sziget Fesztivál az egyik legfőbb turisztikai vonzerő Magyarországon. Jelentősége vetekszik a főváros bulinegyedéével, a Balatonéval vagy akár a múlt hétvégén megrendezett Forma–1-gyel. Nincs pontos adat arról, hogy a mostani beutazók közül hányan kezdték magyarországi turistakarrierjüket régebben a Szigeten, de az látható, hogy a fesztivál közönségének összetétele előnyös irányba változik, és a látogatók egyre több időt töltenek a Szigeten kívül Magyarországon.
Noha sok felmérés készül a Magyarországra beutazó turistákról, nehéz átfogó képet adni arról, hogy miért emelkedik töretlenül évek óta a hazánkba látogatók száma. Az infrastruktúra gyors fejlődése, mindenekelőtt a fapados járatok megjelenése természetesen jelentős szerepet játszott ebben, de nem kérdés, hogy a Sziget és a többi fesztivál is nagymértékben hozzájárult Magyarország és Budapest vonzó imázsának kialakulásához. És nélkülük ma talán nem is létezne a fővárosi bulinegyed sem.
Korábbi felmérésünk szerint 2010-ben a Sziget látogatóinak összes költése a helyszínen és a Szigeten kívül csaknem 8 milliárd forint volt. Ez az ágazati kapcsolatok mérlegéből levezethető módon 6 milliárd forinttal járult hozzá a GDP-hez, és 2,6 milliárd forint extra adóbevételhez juttatta a költségvetést, főképp az áfán és a megnövekedett foglalkoztatást terhelő adókon keresztül. Tavaly látogatócsúccsal zárt a rendezvény: hét nap alatt összesen 441 ezer vendégnap volt a Szigeten, ami közel 15 százalékkal több, mint öt évvel korábban. Ez idő alatt a Sziget árai is jelentősen emelkedtek, a külföldiek száma nőtt, és valószínűleg jócskán emelkedett az általuk a fesztiválon kívül Magyarországon töltött napok száma is. Azaz a Sziget hozzájárulása a GDP-hez és a turisztikai bevételekhez nagyot nőhetett azóta.
Sokan kárhoztatják azonban a fesztiválokat és a bulinegyedet azért, hogy Magyarország nem a kultúra és az üzleti élet miatt válik egyre gyorsabban turisztikai célországgá, ám ez rossz megközelítés. A Sziget és a többi fesztivál árképzése azt mutatja, hogy az általuk idevonzott turisták nem a legalsó, szakadt, hátizsákos szegmensből kerülnek ki, hanem tehetősebb, egyetemet végző vagy éppen végzett fiatalok köréből. Ők a fesztiválok előtt és után még eltöltenek néhány napot a fővárosban vagy a Balatonon, és legtöbbször nem is a fesztiválok területén sátraznak, hanem szobát bérelnek, vagy megtöltik a hosteleket és a háromcsillagos szállodákat, és ezzel hozzájárulnak a magyar szállodaipar meneteléséhez.
Nem kérdés, hogy a korábbi látogatók közül idősebb emberként is visszajönnek Magyarországra, bár arról nincs pontos információ, hogy a Budapestre érkező 40-es, jól szituált hollandok vagy franciák közül hányan kezdték magyarországi turistakarrierjüket 15-20 éve a Szigeten. Feltehetőleg nem kevesen vannak ilyenek, de ennél is fontosabb, hogy a Budapestről a közösségi médiában megjelenő szelfik, fotók és videók nagymértékben hozzájárulnak az ország turisztikai vonzerejének növekedéséhez.
Budapest pezsgése hosszabb távon jót tesz az üzleti turizmusnak is: a Kempinskiből vagy a Ritzből kilépő üzletemberek nem megbotránkoznak az Erzsébet tér körüli nyüzsgésen, hanem belevetik magukat. Ennek legfőbb oka az is, hogy Budapesten a pezsgés nagyfokú biztonsággal párosul, aminek folyamatosan nő a jelentősége a turisztikai célpontok kiválasztásakor. Ugyancsak az üzleti turizmus növekedése felé mutat, hogy a kiegészítő szolgáltatások terén is jelentős a javulás. Budapest tele van jobbnál jobb éttermekkel, borbárokkal, kiállításokkal, kulturális programokkal, és folyamatosan nő a fürdőkultúra jelentősége is. Tíz éve komoly gondot okozott, egy kifejezetten jól szituált, 4-5 csillagos szállodában lakó középkorú házaspárnak programot szervezni a fővárosban, mára ilyen probléma fel sem merül, mert – noha van még min javítani – Budapest igazi üdülőparadicsom lett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.