BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Poli-Farbe

A külpiacokon erősítene a Poli-Farbe

A nyugat-balkáni piacok után Ausztriában, Svájcban és Németországban is versenyképes exportőrként lépne fel a festék- és vakolatgyártó Poli-Farbe Vegyipari Kft. – mondta lapunknak a társaság ügyvezetője, Szabó Antal.
2017.10.12., csütörtök 07:00

A Poli-Farbe tavaly 10,23 milliárd forintos árbevételt ért el 745 milliós adózott eredmény mellett. Mi az idei várakozás?

Cégünk elérte a teljesítés határát, a további bővülést a fogyasztás növekedése határozza meg. Hat-hét százalékos forgalomnövekedéssel közel 11 milliárdos bevételt várunk az idén.

Szabó Antal Forrás: MW

Mi lesz a legújabb beruházás szerepe a termelésben?

Ha a 2013-ban 208 millió forintból átadott üzemcsarnok a keret, akkor a mostani 926 milliós fejlesztés a tartalom. Utóbbi mögött 445 millió forint az uniós, illetve az állami támogatás. Az a fejlesztés lényege, hogy ipar 4.0-s megoldásokkal automatizáltuk a termelést. A gyártósort robottechnológia is támogatja, így egy műszak alatt duplaannyi festéket állíthatunk elő, mint eddig. A hatékonyságnöveléssel csökken az energiafelhasználásunk, és kevesebb dolgozó látja el ugyanazt a munkát.

Az átszervezés nem vezet leépítéshez?

Az automatizálás nem mehet a munkahelyek megőrzésének rovására, főleg, mert 282 fő foglalkoztatása mellett is van tizenöt-húsz betöltésre váró pozíció. Így, akinek a gépesítés miatt megüresedett az eddigi beosztása, azt más részlegen foglalkoztatjuk.

Milyen a bel- és a külföldi értékesítés aránya?

Eddig az árbevételünk 5-6 százaléka származott a külpiacokról, de a következő három évben az új gyártástechnológiának köszönhetően húsz százalékkal nőhet a fehér beltéri diszperziós falfestékeink kivitele. Fontos a magyarlakta területek ellátása Szlovákiában és Romániában, ahol leányvállalattal is jelen vagyunk. Egyre meghatározóbb Szerbia, Horvátország és Szlovénia is, de a Nyugat-Balkánon kevésbé kiszámítható a gazdasági környezet, ezért időbe telt kiépíteni az értékesítési csatornákat. A termékeinkkel versenyképesek kívánunk lenni Ausztriában, Németországban és Svájcban is.

Mekkora hasznot húzott a festékpiac abból, hogy több nagy barkácslánc is kivonult az országból?

A 30-35 milliárd forintos, viszonylag stagnáló piacon három nagy és sok kis szereplő van. A Bricostore, majd a Baumax kivonulása után még meghatározóbbá vált a szakkereskedések szerepe. Ma már az értékesítés 80 százaléka kapcsolódik ehhez a körhöz a korábbi 65 helyett.

Miben különböznek a versenytársaiktól?

Teljesen más felfogásban működünk. Míg például a konkurensek többsége beszüntette a magyarországi gyártást, és csak külföldi receptúrákat értékesít, addig mi – családi tulajdonú magyar cégként – a saját laboratóriumunkban folyamatosan bővítjük a termékportfóliót, hazai vegyipari szakemberek tudására támaszkodva.

Az építőipar lendülete mennyire csapódik le az ágazatban?

Miután az építőipari termelés volumene a nyáron már 20-25 százalékkal is meghaladta az egy évvel korábbi alacsony bázist, leginkább azt láttuk, hogy megjelentek az anyagi javak a fogyasztás mögött. Az új építésű projektekhez kapcsolódó fehér és színes termékek legalább annyira fogynak, mint a felújításhoz kötődő, állagmegőrzésnél előkerülő fa- és fémvédő cikkek, a lazúr vagy a zománc. Óriási a homlokzati hőszigetelők iránti kereslet is, a festékek terén pedig egyre meghatározóbbak az öko- vagy bioanyagok, ma már a lakótér légterének tisztítása, védelme is szempont. Az enteriőr-ízlésvilág változása folytán dinamikusan nő a diszperziós beltéri fehér falfestékeink forgalma.

Mely szegmensek fejlesztéseire koncentrálnak?

Bár fajlagosan a nagyobb műszaki beltartalmú presztízstermékek iránti kereslet nő a leginkább, sokan továbbra sem mérlegelhetik az ár-érték szempontokat, ezért az olcsó tömegtermékek piacán is dolgozunk a fejlesztéseken.

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.