A koronavírus járványszerű terjedése óta mindenki a védőoltás kifejlesztésével és a gyógyszeres megoldásokkal foglalkozik. Sokan elfelejtik, hogy ez még minimum másfél év. Mi lesz addig? Amíg ez nem következik be, számos iparágnak lehet felelőssége abban, hogy kreatívan építse be kutatás-fejlesztési stratégiá-jába a védekezést. Egy harminc országban aktív kozmetikai cég alapítójaként magam is elgondolkoztam azon a járvány terjedésének elindulásakor, hogy mi most az én felelősségem.
Már március legelején azon gondolkodtam, hogy kinek mit kellene tennie ahhoz, hogy megállítsuk a szörnyszülött SARS-CoV-2 (Covid–19) vírust. Átgondoltam számos iparág helyzetét, és persze a saját szerepünket is kozmetikai gyártóként, több száz család egészségéért felelős munkáltatóként. Arra jutottam, hogy például a takarítási technológiák és protokollok nem nagyon változtak a vírus berobbanása óta, pedig egyes baktériumok akár öt napig is élhetnek az irodákban és a lakóhelyeken megszokott felületeken. Az első védvonal fejlesztésében kézenfekvő szerepet játszhatnának a tisztítószergyártók, amelyek termékeik tisztítófunkciója mellett vírusvédelmet is biztosíthatnak. A tisztítóanyagok egy része már alkalmas erre, de szisztematikusan ki lehetne bővíteni a kört minden területre. Vagy ismerünk már vízlepergető és izzadságelvezető ruhákat, de olyat még nem, hogy a ruhák külső felületein valamely gyártó baktérium- és víruslepergető felületet alakított volna ki. Pedig a természetes és a műszálas textíliák is keverhetők vegyi anyagokkal. Egy ilyen technológiai fejlesztés persze nem olyan egyszerű, ráadásul a ruházati cégek inkább az ökotudatosság irányába haladnak, és az anyagokban és a bevonatukban is próbálják csökkenteni a nem természetes összetevőket.
Sajnos kevés az olyan vállalat, amely a nehezedő gazdasági körülmények között a megmaradt erőforrásait és energiáját innovációra tudja fordítani,
de mostantól mégsem tehetjük meg, hogy ne illesszük be a gondolkodásunkba a vírusok és a baktériumok elleni védekezést. A ruházati ipar, a takarítás és a vegyszergyártás mellett
– ki gondolná? – akár a saját szakterületem, a kozmetikai ipar is a védekezés első vonalába léphet. Sőt, mi ezt meg is tettük.
Amikor láttam, hogy a koronavírus robbanásszerű terjedésekor mennyire kiemelt szerepet kap a fertőtlenítés, azonnal lépést váltottunk, és megnéztük, hogy vajon képesek vagyunk-e olyan terméket előállítani, amely egyszerre védi a szervezetünket és a bőrünket is. Tudomásom szerint ilyen nem nagyon létezett a világon, de nem tartottuk lehetetlen feladatnak. Azonnal átvizsgáltuk a termékportfóliónkat már ilyen szempontokat is mérlegelve, és új cselekvési tervet határoztunk meg. Abból indultunk ki, hogy a tiszta alkoholos, klóros vagy hipós behatás a bőrön igen káros lehet, ezek használata nem ajánlott, és a legalább 60 százalékos alkoholtartalmú kézfertőtlenítők is károsítják hosszú távon a bőrt. A szappantartalmú mosakodószerek ideiglenes megoldások lehetnek, mert rendszeres használat mellett szárítják a bőrt, és befolyásolják a pH-értékét. A járványhelyzetben azonban a kezünk, az arcunk és más bőrfelületek folyamatosan ki vannak téve a baktériumoknak, vírusoknak, azaz a bőrünk rendszeres és alapos fertőtlenítése elengedhetetlen.
A fejlesztésünk eredménye egy a világ vezető termékminősítő cége, a TÜV által is bevizsgált és akkreditált termék lett, amely tudomásom szerint a világon elsőként mondhatja el magáról, hogy egyszerre fertőtlenít és ápolja is a bőrt.
A komfort és a szépség együttesen és külön-külön mindig is fontos tényezője volt az innovációknak. A kozmetikai iparágnak is ennek a kibővült igénynek kell mostantól megfelelnie. Mi próbáltunk az igények elé menni. Az általunk alkotott termék sikerrel óvja a bőrt, miközben fertőtlenít, ráadásul mosható textilmaszkokra, sőt, adott esetben bármilyen tárgyra alkalmazható.
Mindez azonban csak az első lépés.
A koronavírus sok szempontból megváltoztatta a gondolkodásunkat. Jó látni, hogy az emberiség nagy része képes volt arra, hogy egy irányban mozogjon, és számos helyen sikerült gátat szabni a vírus terjedésének a kormányok, az állampolgárok, az egészségügy és a vállalatok együttműködésének eredményeképpen.
Most meg kell tennünk a következő lépést is: az innovációs stratégiákba kell beépítenünk a vírusok és a baktériumok elleni védelmet úgy, hogy a termékeink alapértékeit is megtartjuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.