Minden második lakásfelújítás a fürdőszobát érinti, amit a kormány nagyvonalú támogatásokkal is elősegít, így nem csoda, hogy az egykori vizesblokk egész új arcát mutatja manapság. Ki emlékszik még arra, amikor a beépített mosdóval ellátott tükrös szekrény jelentette az egyetlen fürdőszobabútort? Azt, amelyikben pont elfértek a borotválkozáshoz szükséges kellékek és kozmetikumok.
A múlt század elején honos vaskádaktól, majd a nyolcvanas évek kék mosdókagylóitól is rengeteget távolodtunk. Egyfelől az otthon kényelme új fogalommá vált, mint húsz, ötven, pláne száz éve. Másfelől a praktikum mellett egyre nagyobb szerep jut az esztétikumnak, ami szintén új megvilágításba helyez korábban elfogadottnak számító vagy nem megkérdőjelezhető dolgokat. Végezetül, napról napra markánsabbá válik a fenntarthatóság mint szempont, amely ugyanúgy tetten érhető abban, hogy miként bánunk a vízzel vagy az árammal a fürdőben és az otthonunk egészében, mint abban, hogy milyen termékekkel vesszünk magunkat körül a lakásunkban, és hogy mennyire vagyunk tekintettel arra – sokan már a vásárlás pillanatában is –, hogy mi lesz ezeknek az árucikkeknek az utóélete.
Ezeknek a megfontolásoknak a fényében az is átalakult az elmúlt évtizedekben, ahogyan a fürdőszobák funkciójáról gondolkodunk. A harmónia, a praktikum és a személyre szabhatóság szinte mindenhol alapelvárás lett. Különösen a pandémia idején, amelynek következtében a nappalinkból dolgozószoba, a konyhánkból tanterem, a fürdőszobánkból pedig wellnessoázis lett, ahová visszahúzódhatunk a világ zaja elől és feltöltődhetünk.
Azzal, hogy megnőtt az otthoni munka gyakorisága, sokkal többek életében kapott nagyobb szerepet a szieszta és több lehetőségük adódott kihasználni a lakásukat, így a fürdőszobát is. Mindezzel együtt jár, hogy tágasabb, szellősebb terekre vágyunk, szépen tervezett bútorokra, tükrökre, kádakra.
Rendkívül keresettek a víztakarékos, környezetbarát megoldások és az antibakteriális zuhanyrendszerek,
összességében tehát az okos, praktikus kialakítású termékek. A stílus tekintetében pedig egyértelműen a letisztult, természetes hatást keltő, mediterrán hangulatú berendezések és az egyedi megoldások a legnépszerűbbek.
Az állami támogatások igencsak beindították a magyarok felújítási kedvét. Érdekes módon minden második érintette a fürdőszobát, ahogy arra a Strohm Teka friss, Fürdőszoba Körkép elnevezésű országos reprezentatív kutatása is rámutatott. Noha a fürdőszoba-felújítások zöme praktikus okokra vezethető vissza, egyre fontosabb szempont a stílus és a trendek. Az itt elvégzett munkák között a festés a legjellemzőbb, ezt követi a burkolás, a mosdókagyló és a szerelvények cseréje, beépítése.
Nő az igény az egyéni megoldásokra, ezzel együtt pedig a személyes tanácsadásra: a bemutatótermek valósággal reneszánszukat élik a pandémia óta. A felújítás megfontolt döntéseket igényel, különösen, ha hosszú távra szóló, minőségi termékeket keresünk. Ma már minden elérhető az interneten is, ennek ellenére a legtöbb vásárló szereti élőben megnézni a kiválasztott terméket, mielőtt megveszi azt.
Amikor – részben állami támogatásból – fürdőszobát újítunk fel, már nem pusztán arról van szó, hogy
teljes körű dizájnerfürdőszoba-megoldásokra törekszünk, amelyek hamisítatlan wellnessélményt nyújtanak.
Hanem arról, hogy a valaha volt vizesblokkot új szereppel ruházzuk fel, olyannal, amely egyfelől jobban megfelel a mostani, posztpandémiás életvitelnek, másfelől jobban érvényesülnek benne a fenntarthatóság „háztáji” szempontjai: azok, a magunkkal szemben támasztott elvárások, amelyek nélkül a cégek és az intézmények zöldvállalásai jóval kevesebbet érnének.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.