Akár negyvenmilliárd forint dotációt is kaphat a Mercedes kecskeméti gyárához – tíz évre elhúzva, többféle formában –, ha valóban az unió által megengedett maximális befektetésarányos – regionális és ágazati besorolás szerinti – támogatási intenzitást adja a magyar állam. Gyurcsány Ferenc kormányfő mindenesetre azt mondta: „Az adható legnagyobb támogatást kínáltuk a német cégnek.” A maximális támogatási értéket az EU szabályozza: az adott régió fejlettségétől és az ágazattól függően lehet a beruházási érték egy meghatározott százaléka. Kecskemét az elmaradott térségnek számító – így a megengedett maximális támogathatóságú – Dél-Alföldön van, ugyanakkor az autóipari beruházások nem tartoznak a legkedvezményezettebb szektorok közé. Így összességében a beruházási érték 22-25 százalékát kínálhatta Kecskeméten a beruházáshoz az állam. A makrogazdasági hatásokat majd csak azt követően érzékelhetjük, ha beindul a gyártás, ám a többi befektető számára most is jó üzenetnek számít a német gyár helyszínválasztása. A hazai járműalkatrész-előállítók optimisták, szerintük az ágazat a beszállítói lépcső minden fokán számíthat újabb megrendelésekre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.