A Főpolgármesteri Kabinet a mai ülésén a stratégiát egyeztetésre alkalmasnak találta, és felkérte Hagyó Miklós főpolgármester-helyettest, hogy a Parking Kft-vel közösen folytassák le az egyeztetést a kerületi önkormányzatok polgármestereivel és a civil érdekképviseleti szervezetekkel.
Budapest hosszú távú közlekedésfejlesztési rendszertervének részeként, az élhetőbb Budapestért tett – a zaj-, forgalom- és rezgéscsillapítást, valamint a levegőminőség javítását egyaránt szolgáló – komplex döntéssorozat egyik elemeként – 2008. március 1-től került bevezetésre az áthajtási utak kivételével a tehergépjárművek az egész fővárosra kiterjedő 12 tonnás behajtási korlátozása. A rendeletet a fuvarozó érdekképviseleti szervekkel lefolytatott egyeztetések alapján, a fuvarozók kérésének megfelelően még márciusban „finomították”, megkönnyítve annak mindennapi használatát.
Az intézkedés célja a főváros tehergépjármű forgalmának csökkentése, arra ösztönözve a szállítókat, hogy összehangolják a szállítási időpontokat és átgondolják az útvonalakat.
A jelenlegi zónarendszer átalakítására és közgyűlési rendelet módosítására – amely a Közép-magyarországi Regionális Közigazgatási Hivatal törvényességi észrevétele miatt szükséges – a gazdasági miniszter rendelet-módosítása alapján, a kerületekkel egyeztetve kerül sor.
Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes javaslatára az egyeztetés az alábbi ütemezéssel történne:
• A teherforgalmi stratégiát megküldik a Fővárosi Közgyűlés képviselőcsoportjai vezetőinek;
• majd megkapják a kerületi önkormányzatok polgármesterei, és az érintett civil- és érdekvédelmi szervezetek azzal a kéréssel, hogy a véleményezést 2008. július 15-ig írásban tegyék meg.
• A beérkezett javaslatokat 2008. július 31-ig a Parking Kft. összegzi, majd az így kialakult szövegtervezettel megkezdi a személyes egyeztetéseket a fenti szervezettekkel.
Az egyeztetett teherforgalmi stratégia a Fővárosi Közgyűlés 2008. októberi ülése előtt kerülhet a Főpolgármesteri Kabinet elé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.