Ez 15 százalékos bevételnövekedést eredményezett, és közel bruttó 30,2 milliárd forintot ért el. A legszembetűnőbb emelkedés (27 százalék) a teherjárműveknél (D2, D3 és D4-es kategória) kapható egynapos matricáknál mutatkozott. Némileg (négy százalék) visszaesett a heti e-matricák eladása, viszont a 4-napos, a havi és az éves típusok forgalma 10-11 százalékkal nőtt.
Az eladási adatok egyre nagyobb hányadát képviselik a virtuális úton (interneten, bankkártyás fizetéssel mobiltelefonon keresztül, mobiltelefonról küldött SMS segítségével, telefonhívással) értékesített e-matricák. Míg a tavalyi év első félévében a teljes értékesítési volumen kevesebb mint öt százalékát tették ki az ilyen tranzakciók, addig 2008-ban ez az arány meghaladta a hét százalékot. Ezzel a virtuális úton értékesített e-matricák után járó összeg 3,26 százalékát tette ki a teljes árbevételnek. Az értékesítési darabszámok és az árbevétel általánosan növekvő tendenciája mögött az autópályák forgalmának emelkedésén kívül a gyorsforgalmi úthálózat fokozódó mértékű bővülése, valamint az úthasználati díj fizetésének egyes főutakra való kiterjesztése áll.
Az ÁAK Zrt. az autópálya-matricák értékesítését és ellenőrzését 2006. január 1-je óta a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) megbízása alapján végzi. A matricabevételek pedig a KKK által üzemeltetett Útpénztár költségvetésének bevételi oldalát erősítik, és így azokat a közúthálózat üzemeltetésére és fenntartására fordítják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.